Αντιδρώντας στους κινδύνους κρίσιμων ως προς την ασφάλεια υποδομών μέσω συστημικής προσέγγισης: η περίπτωση των οδικών σηράγγων

Περίληψη

Το θέμα της ασφάλειας των οδικών σηράγγων που πραγματεύεται η διδακτορική διατριβή απέκτησε ιδιαίτερο ενδιαφέρον μετά τα τραγικά ατυχήματα που συνέβησαν σε σήραγγες του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου, στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας (Mont Blanc, Tauern, St Gotthard). Τα παραπάνω ατυχήματα είχαν ως συνέπεια να ψηφιστεί η Ευρωπαϊκή Οδηγία 2004/54/ΕΚ η οποία απαιτεί (άρθρο 3& 13) την εφαρμογή διαδικασιών αποτίμησης επικινδυνότητας (risk assessment) ως εργαλείο εκτίμησης του συνολικού επιπέδου ασφάλειας των κρίσιμων αυτών οδικών υποδομών. Εντούτοις, η Οδηγία δεν ορίζει μια συγκεκριμένη μέθοδο ούτε συγκεκριμένα εργαλεία για το σκοπό αυτό, με αποτέλεσμα οι μέθοδοι αποτίμησης επικινδυνότητας που χρησιμοποιούνται να διαφέρουν στα κράτη μέλη και να ποικίλουν από ποιοτικές σε ποσοτικές και από ντετερμινιστικές σε πιθανοκρατικές. Γεγονός όμως είναι ότι παρά τις όποιες διαφορές τους, η πλειοψηφία των υπαρχουσών μεθόδων βασίζεται στο ίδιο αιτιολογικό μοντέλο ανάλυσης ατυχημάτων μέσω αλυσίδας γεγ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Over the last two decades there has been a great increase in the number of road tunnels worldwide. However, the increasing number of these infrastructures is a double-edged sword also raising upfront an endogenous problem, which is the severity of accidents that may occur. To cope with this problem, the European Commission launched the Directive 2004/54/EC that sets minimum safety requirements and suggests the implementation of a risk assessment in several cases. However, the EU Directive does not indicate either the method for performing the risk assessment or the criteria for risk acceptance. Therefore, a wide range of methods have been proposed most of them based on Quantitative Risk Assessment (QRA).Although QRA contribution to manage safety has been important in many fields, it has been argued that QRA results should not form the sole basis for safety-related decision making since QRAs have limitations to consider: (1) the treatment of human performance, including not only human e ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35830
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35830
ND
35830
Εναλλακτικός τίτλος
Responding to risk of safety critical infrastructures through a systems thinking approach: the case study of road tunnels
Συγγραφέας
Καζάρας, Κωνσταντίνος του Νικόλαος
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Κηρυττόπουλος Κωνσταντίνος
Τατσιόπουλος Ηλίας
Λεώπουλος Βρασίδας
Μαρμαράς Νικόλαος
Κοντογιάννης Θωμάς
Πόνης Σταύρος
Ναθαναήλ Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΆλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες
Λέξεις-κλειδιά
Ασφάλεια; Κρίσιμες υποδομές; Επικινδυνότητα; Ατυχήματα; Συστημική προσέγγιση; Οδικές σήραγγες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
171 σ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)