Η διαμόρφωση του ευρωπαϊκού χώρου ανώτατης εκπαίδευσης: η περίπτωση των ελληνικών Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΤΕΙ)

Περίληψη

Ζητούμενο για την παρούσα διατριβή αποτελεί η κατανόηση της ενοποιητικής διαδικασίας στον τομέα της εκπαιδευτικής πολιτικής. Αυτή η διαδικασία δεν εξελίσσεται αυτόνομα από τα κράτη-μέλη, αφού η ΕΕ επιφυλάσσει για αυτά κεντρική θέση στο ενωσιακό οικοδόμημα. Για το λόγο αυτό στα ερωτήματα συμπεριλαμβάνονται και οι πολιτικές που αναπτύσσονται στην Ελλάδα για τα ελληνικά Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΤΕΙ). Στο ευρωπαϊκό επίπεδο η εκπαιδευτική πολιτική εξελίσσεται ιστορικά μέσα από τον προωθητικό ρόλο του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και διαχρονικά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η εξέλιξη των πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εκπαίδευση και την κατάρτιση, όπως και η διαδικασία της Μπολόνιας, επιβεβαιώνουν την ιστορική νεο-θεσμική προσέγγιση. Πολλές φορές τα κράτη-μέλη, παρά το γεγονός ότι αποφασίζουν με κύριο γνώμονα τα συμφέροντά τους, υφίστανται τις συνέπειες της αυτόνομης δράσης των ευρωπαϊκών θεσμών, την οποία δεν μπορούν να απομονώσουν ούτε να περιορίσουν. Άρα οι ευρωπα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The challenge for this PhD thesis is the understanding of the integration process in the field of educational policy. This process does not take place separated from the member states as the EU reserves for them a central place in the Union building. This is the reason why our research also raises a question about policies which concern the Greek Technological Educational Institutes (TEI). At the European level, education policy has been developed historically through the promotional role of the European Court of Justice and the European Commission over time. The evolution of EU policies on education and training, as well as the Bologna process, confirm the historical neo-institutional approach. Despite the fact that the member states decide on the basis of their interests, they suffer the consequences of self-action of the European institutions, which cannot isolated or limited. Therefore European policies, regardless if they originate from the EU system or borrow and use a part of it ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35709
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35709
ND
35709
Εναλλακτικός τίτλος
The formation of the european higher education area: the case of the greek Technological Educational Institutes (TEI)
Συγγραφέας
Σταμούλης, Σπυρίδων (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Διεθνών Σπουδών Επικοινωνίας και Πολιτισμού. Τμήμα Διεθνών, Ευρωπαϊκών και Περιφερειακών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Πασσάς Ανάργυρος
Φουντεδάκη Πηνελόπη
Κανελλοπούλου Μαρία-Νέδα
Στεφάνου Κωνσταντίνος
Ταγαράς Χαρίσιος
Χρυσοχόου Δημήτριος
Τσέκος Θεόδωρος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΠολιτικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων; Ευρωπαϊκή Επιτροπή; Ιστορική νεο-θεσμική προσέγγιση; Εκπαιδευτική πολιτική; Μπολόνια; ΤΕΙ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
516 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)