Η αυτοαντίληψη των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου και η σχέση της με τη νοημοσύνη και την επίδοσή τους

Περίληψη

Η ερευνητική διατριβή μελετά τη σχέση μεταξύ της μαθησιακής επίδοσης στο σχολείο, όπως αυτή αποτυπώνεται από τον διδάσκοντα για το μάθημα της Γλώσσας, των Μαθηματικών και της Αγγλικής, σε σχέση με τη νοημοσύνη του διδασκόμενου, αλλά και την αυτοαντίληψη του για τις ικανότητές του, όπως αυτή διαμορφώνεται μέσα από τη επίδραση των «σημαντικών άλλων». Καινοτόμος για τα ελληνικά δεδομένα μεταβλητή υπήρξε ο «Κυρίαρχος Αισθητηριακός Τύπος» (Κ.Α.Τ.). Η έρευνα διενεργήθηκε σε πανελλήνιο αντιπροσωπευτικό δείγμα 1300 μαθητών ιδιωτικών και δημοσίων δημοτικών σχολείων.Τα αποτελέσματα δείχνουν στατιστικά σημαντική θετική συνάφεια μεταξύ των μεταβλητών, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα για βελτίωση της επίδοσης του διδασκόμενου μέσα από μία συμβουλευτική διαδικασία τόνωσης της αυτοεκτίμησής του, παραδείγματος χάριν μέσω της Λογικο-θυμικής θεώρησης (A.Ellis), κάτι που επιβεβαιώνουμε σε μεταγενέστερη ερευνητική εργασία μας. Έγινε, επίσης, στάθμιση της μεταβλητής Κ.Α.Τ.. Τα ερευνητικά πορίσματα είναι χ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The dissertation examines the Academic Self esteem of students at primary school level and its relationship with their Intelligence and School efficiency. It was conducted among a representational specimen of 1300 students in private and public Greek primary schools. Results proved a statistical correlation above all the above variable leading to an educational interference program in which enhancing the Academic Self concept resulted to the elevation of students efficiency level.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/32866
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/32866
ND
32866
Εναλλακτικός τίτλος
The academic self esteem of students at primary school level and its relationship with their intelligence and school efficiency
Συγγραφέας
Τσίρος, Χαράλαμπος (Πατρώνυμο: Τρύφων)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κασσωτάκης Μιχαήλ
Κρουσταλλάκης Γεώργιος
Φλουρής Γεώργιος
Γέννα Α.
Σιδηροπούλου
Μάρκου Γ.
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αυτοαντίληψη; Νοημοσύνη; Σχολική επίδοση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
296 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)