Η αυτοεκτίμηση των αλλοδαπών μαθητών της Ε΄ και Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου και η επίδρασή της στη σχολική τους επίδοση: εμπειρική έρευνα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The doctoral thesis conducts a research on the relation between the self-esteem of foreign students attending the fifth (5th) and sixth (6th) grades of public primary school in Greece and their school performance. The thesis is constituted by two parts: the theoretical part and the inquiring part.In the first part, the theoretical one, the thesis includes:The First Chapter, entitled “Introduction”, where reference is made to the problem of research, the conceptual approaches as well as the difficulties. Then, follow the conceptual clarifications on the meaning of the term, content, structure and the functions of “self” and its components are looked into (self-esteem, self-perception, self-image) taking into account the models of Coop-ersmith, Rosenberg, Shavelson and Harter. The Second Chapter is entitled, “Retrospection of Bibliography”. In this chapter, reference is made to the research and studies on the relation between the self-esteem and school performance of foreign students (wh ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (2.05 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.