ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ. Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ
Περίληψη
THIS STUDY PLACES WHAT TRADITIONALLY IS CALLED "COMPOSITION" IN A COMMUNICATION FRAME. IN THIS NEW FRAME "COMPOSITION" REVEALS STUDENTS' COMMUNICATIVE LANGUAGE ABILITY IN A SPESIFIC SITUATION, TAKING INTO ACCOUNT THE AUDIENCE AND THE PUR POSE OF WRITING. THE STUDY INCLUDES AN EXPERIMENT, WHICH SEARCHES FOR RELIABILITY IN MARKING COMMUNICATIVE COMPOSITION. THE CONCLUSION IS THAT MARKING BECOMES MORE RELIABLE WHEN THE SAME PARAMETRES, WHICH DETERMINE THE COMMUNICATIVE SITUATION, ARE TAKEN INTO CONSIDERATION IN THE TOPIC OF THECOMPOSITION AS WELL AS IN THE METHOD OF MARKING; IN OTHER WORDS, RELIABILITY INCREASES WHEN THE STUDENT KNOWS WHAT SHE/HE IS WRITING AND FOR WHAT PURPOSE AND THE TEACHER, ALSO, KNOWS WHAT SHE/HE IS MARKING AND HOW EFFECTIVE IT IS FOR THE PURPOSE IT HAS BEEN WRITEN.
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (12.5 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.