Η νέα ιδεολογική και πολιτική πλατφόρμα στην τέχνη μετά τη «Documenta 11» (Kassel 2002): από τον ύστερο μοντερνισμό στα όρια της απομάγευσης

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή εξετάζει την επιρροή που άσκησε το έργο Αυτοκρατορία (2000) των Michael Hardt και Antonio Negri στο διεθνές πεδίο της τέχνης, αξιοποιώντας ως υπόθεση εργασίας την σημαντική διεθνή καλλιτεχνική διοργάνωση Documenta 11, που έλαβε χώρα στο Kassel της Γερμανίας το 2002. Η έκδοση της Αυτοκρατορίας έπαιξε καταλυτικό ρόλο στη σύγχρονη θεωρία της τέχνης καθώς πολλοί θεωρητικοί τέχνης και επιμελητές καλλιτεχνικών εκθέσεων-διοργανώσεων θεώρησαν πως το νέο συλλογικό πολιτικοκοινωνικό υποκείμενο που εισηγούνται οι συγγραφείς της, το «πλήθος» (multitude), βοηθάει να κατανοήσουμε την υβριδική πραγματικότητα της μετανεωτερικότητας και να προσδώσουμε στις καλλιτεχνικές πρακτικές μια οιονεί πολιτικο-κοινωνική ριζοσπαστικότητα. Η ιδέα των Hardt και Negri ότι οι σύγχρονες μετατοπίσεις-μετακινήσεις, ο σύγχρονος νομαδισμός και η πολιτιστική επιμειξία συγκροτούν μια ριζοσπαστική τάση ανατροπής των διεθνών μηχανισμών κυριαρχίας που ονομάζουν «αυτοκρατορία» βρήκε ιδιαίτερη ανταπόκριση σ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral research examines the influence of Michael Hardt’s and Antonio Negri’s “Empire” (2000) on the global art field. The research reclaims the global art show of Documenta 11 (Kassel 2002) as a significant case study. The publication of “Empire” was crucial for contemporary art theory since a great number of theorists and curators of art shows accepted that the sociopolitical subject launched by its authors, the “multitude”, can help to conceive the hybrid reality of postmodernity and reinforce art practices with a quasi sociopolitical radicality. Hardt’s and Negri’s assertion that contemporary movement and displacements, contemporary nomadism and cultural miscegenation, enhance a radical current of overthrowing the international sovereignty apparatuses was strongly adopted by, institutional or not, agents of art field. This research argues against this assertion. By focusing on postcolonial art criticism and postcolonial art, the author suggests that the theory of the multitu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29289
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29289
ND
29289
Συγγραφέας
Σταφυλάκης, Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας
Εξεταστική επιτροπή
Λίποβατς Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Hardt, Michael; Negri, Antonio; Ιμπεριαλισμός; Θεωρία της αυτοκρατορίας; Enwezor, Okwui; Αφρική; Μετανεωτερικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
353 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)