Η μαθησιακή διαδικασία κατά την πλοήγηση στον χώρο με τρισδιάστατα ψηφιακά παιχνίδια βασισμένα σε τεχνολογίες διαχείρισης γεωγραφικής πληροφορίας

Περίληψη

Στόχος της έρευνας είναι η μελέτη της μαθησιακής διαδικασίας που αφορά σε έννοιες της πλοήγησης στον γεωγραφικό χώρο όταν μαθητές της Α' λυκείου αλληλεπιδρούν με υπολογιστικό περιβάλλον βασισμένο στις τεχνολογίες διαχείρισης γεωγραφικής πληροφορίας. Με δεδομένο ότι έχει γίνει ελάχιστη έρευνα μέχρι τώρα για το πώς οι μαθητές αναπτύσσουν νοήματα για την πλοήγηση στο χώρο γενικότερα αλλά και ειδικά με τα τρισδιάστατα ψηφιακά μοντέλα που ενέχουν τέτοιους κανόνες και πλαίσιο χρήσης, παρουσιάζεται μια επισκόπηση της βιβλιογραφίας των θεμάτων που πλαισιώνουν το αντικείμενο αυτό. Δηλαδή του κονστρουξιονιστικού πλαισίου μάθησης με ψηφιακά εργαλεία, της μάθησης μέσα από το ψηφιακό παιχνίδι, της διαδικασίας αλληλεπίδρασης των χρηστών-μαθητών με τα ψηφιακά εργαλεία της μελέτης. Για τη διεξαγωγή της έρευνας υιοθετήθηκε η μεθοδολογία της έρευνας σχεδιασμού σε συνδυασμό με στοιχεία από τις εθνογραφικές μελέτες. Η ερευνήτρια υιοθετώντας το ρόλο του ‘αδαούς’ και συμμετέχοντος παρατηρητή, έδρασε ως δια ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Current research studies the educational process that takes place when high school students engage with concepts regarding navigation, while interacting with GIS (Geographic Information System) educational software. Given that there is limited research on how students construct meanings about concepts regarding navigation in space using 3-dimensional digital models that embed these concepts, the literature review underline issues like these. That is, the constructionist learning context with digital educational environments, the digital game-based learning and the interaction between students and the educational GIS software. The research methodology that was used combined elements from the design-research method and from ethnology. Espousing the role of naïve and participant observer the researcher acted as a medium between the educational software and students, helping or explaining when necessary, and encouraging them to cooperate and express their ideas. For data collection, a scre ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26163
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26163
ND
26163
Εναλλακτικός τίτλος
The educational process while navigating in space using 3D digital games based on geographic information systems technology
Συγγραφέας
Αλεξοπούλου, Ευφροσύνη του Χρήστος
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Κυνηγός Πολυχρόνης
Καραγεώργος Δημήτριος
Γρηγοριάδου Μαρία
Σπανός Γεώργιος
Δασκολιά Μαρία-Καλομοίρα
Ψυχάρης Γεώργιος
Πόταρη Δέσποινα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Πλοήγηση; Ψηφιακά παιχνίδια; Συντεταγμένες; Τρισδιάστατος χώρος; Συστήματα γεωγραφικών πληροφοριών; Γεωγραφικός χώρος; Γλώσσα προγραμματισμού logo
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
280 σ., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)