Διερεύνηση εφαρμογών προσομοιωμένων εικονικών εργαστηρίων στη διδασκαλία της φυσικής στην υποχρεωτική εκπαίδευση

Περίληψη

Η αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών φαίνεται ικανή να βοηθήσει σημαντικά στη μετατόπιση της διαδικασία πρόσκτησης νέων γνώσεων από τη γνώση ως κατοχή μέσω μετάδοσης, στη γνώση ως οικοδόμηση καθώς οι Τ.Π.Ε. αποτελούν αποτελεσματικά εργαλεία για την εμπλοκή των μαθητών σε διδασκαλίες με διερεύνηση και υποβοηθούν τη διαδικασία οικοδόμησης γνώσεων και την εννοιολογική κατανόηση διαφόρων φαινομένων. Ειδικότερα στο χώρο των ηλεκτρικών κυκλωμάτων, ερευνητές υποστηρίζουν ότι τεχνολογικά εμπλουτισμένα εικονικά περιβάλλοντα μπορούν να μειώσουν το γνωστικό φόρτο των μαθητών, προσφέροντας τους την κατάλληλη υποστήριξη για την επιτυχή εκτέλεση διερευνητικών δραστηριοτήτων και την εννοιολογική τους εξέλιξη. Οι μελέτες όμως αυτές επικεντρώνονται στην εννοιολογική εξέλιξη των μαθητών και παραβλέπουν άλλες όψεις της διδασκαλίας.Η παρούσα εργασία στοχεύει να διερευνήσει το ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα εικονικά εργαστηριακά ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The incorporation of Information and Communication Technologies (I.C.T.) in Science Education seems to be able to facilitate the shift of new knowledge acquisition from a process of knowledge possession through transmission to a process of knowledge conquest through construction, since I.C.T. are effective tools for involving students in investigative activities scaffolding the construction of new knowledge. In the field of electric circuits in particular, researchers claim that technologically enriched virtual laboratory environments can reduce the students’ cognitive load providing students with suitable support for successfully performing investigative activities and substantially improving their field knowledge. These studies however, focus on the conceptual evolution of students ignoring other aspects of teaching.The present thesis aims at exploring the effects that virtual laboratory environments can have when they are utilized in a teaching-by-inquiry intervention in the field o ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28938
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28938
ND
28938
Εναλλακτικός τίτλος
Study of the use of virtual laboratory environments in teaching physics in compulsory education
Συγγραφέας
Ταραμόπουλος, Αθανάσιος (Πατρώνυμο: Φώτιος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Θετικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών
Εξεταστική επιτροπή
Ψύλλος Δημήτριος
Χατζηκρανιώτης Ευρυπίδης
Χασάπης Δημήτριος
Τσελφές Βασίλειος
Βλαχάβας Ιωάννης
Μπίμπου Ιωάννα
Ντρενογιάννη Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διδασκαλία φυσικής; Εικονικά εργαστήρια; Ηλεκτρικά κυκλώματα; Εννοιολογική εξέλιξη; Μετασχηματισμοί κυκλωμάτων; Σχεδίαση πειραμάτων; Υποχρεωτική εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiv, 416 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)