Επίδραση πρώιμων στρεσσογόνων εμπειριών στον αναπτυσσόμενο και ενήλικο εγκέφαλο του επίμυ

Περίληψη

Οι πρώιμες εμπειρίες είναι γνωστό ότι επηρεάζουν την ανάπτυξη του εγκεφάλου και κατ’επέκταση τη μετέπειτα συμπεριφορά και λειτουργία του ενήλικου οργανισμού. Βασιζόμενοι στα παραπάνω αναπτύξαμε ένα μοντέλο πρώιμων εμπειριών όπου κατά τη 10η ως τη 13η μεταγεννητική ημέρα, νεογνά επίμυων εκτίθενται σε ένα λαβύρινθο σχήματος Τ και εκπαιδεύονται είτε σε συνθήκες συνεχόμενης ματαίωσης [παρεμπόδιση επαφής με τη μητέρα (που βρίσκεται στο άκρο ενός από τους δύο βραχίονες του λαβύρινθου) στο τέλος κάθε δοκιμασίας- denied the expected reward (DER)] είτε σε συνθήκες συνεχόμενης ενίσχυσης [(επαφή με τη μητέρα στο τέλος κάθε δοκιμασίας- (receiving expected reward (RER)]. Ο γενικός στόχος της διατριβής ήταν η μελέτη της επίδρασης των δύο αυτών πρώιμων εμπειριών τόσο στον αναπτυσσόμενο όσο και στον ενήλικο εγκέφαλο των επίμυων μέσα από μια σειρά πειραματικών διαδικασιών.Το σεροτονεργικό σύστημα κατέχει έναν πολύ σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση της συμπεριφοράς (ικανότητα αντιμετώπισης ποικίλων καταστάσεων ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Early experiences affect brain development and thus adult brain function and behavior. Based on the aforementioned we developed an novel animal model of early life experiences in which during postnatal days 10–13 (PND 10–13) rat pups were exposed to a T-maze, one arm of which lead to the mother. One group of animals was allowed contact with the mother (rewarded—receiving expected reward (RER)), whereas the other was denied the expected reward (DER). The general aim of the present study was the investigation of the effects of our neonatal model in the developing and adult rat brain.The serotonergic system is known as an important modulator of coping ability and, in general, emotional balance in both normal and pathological states, such as depression and anxiety, for which females are more vulnerable. Since experiences during critical periods, such as the neonatal and adolescence, play a critical role in determining adult stress-coping behavior we designed anexperimental protocol, which ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28697
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28697
ND
28697
Συγγραφέας
Ραυτογιάννη, Ανδρονίκη (Πατρώνυμο: Διονύσιος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Νοσηλευτικής
Εξεταστική επιτροπή
Στυλιανοπούλου Φωτεινή
Αλεβιζόπουλος Γεώργιος
Σταματάκης Αντώνιος
Παπαδάτου Δανάη
Μητσάκου Αδαμαντία
Παναγιωτακοπούλου Μαρία
Δάλλα Χριστίνα
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΕπιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά
Πρώιμες εμπειρίες; Εγκέφαλος; Επίμυς; Σεροτονεργικό σύστημα; Κατάθλιψη; Εφηβεία; Στρες; Πρωτεομική ανάλυση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
viii, 221 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)