Περίληψη
Η παρούσα μελέτη εξετάζει τη χρήση του Διαδικτύου στα πλαίσια άσκησης τουΔιεθνούς Εξαγωγικού Μάρκετινγκ των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων(ΜΜΕ). Η εκτενής και πολύ λεπτομερής βιβλιογραφική ανασκόπηση ανέδειξε τησχετική έλλειψη μελετών αναφορικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν τη χρήσητου Διαδικτύου και την απουσία ενός σχετικού θεωρητικού μοντέλου.Για την πλήρωση των ελλείψεων αυτών καθορίστηκαν ο βασικός ερευνητικόςσκοπός της μελέτης και μια σειρά επιμέρους στόχοι. Ο βασικός σκοπός της μελέτηςείναι η αναγνώριση και ο καθορισμός των παραγόντων που επηρεάζουν τηνεπιτυχημένη χρήση του Διαδικτύου στις εξαγωγικές δραστηριότητες (και πιοσυγκεκριμένα που συνεισφέρουν στη βελτίωση της εξαγωγικής επίδοσης) τωνελληνικών ΜΜΕ. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού, ακολουθήθηκε η διαδοχικήυλοποίηση μιας σειράς επιμέρους στόχων, οι οποίοι είναι:1. Η συγκέντρωση (για πρώτη φορά) όλων των μελετών, ερευνών, και αναφορώνπάνω στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο, η κριτική αξιολόγηση, και ηομαδοποι ...
Η παρούσα μελέτη εξετάζει τη χρήση του Διαδικτύου στα πλαίσια άσκησης τουΔιεθνούς Εξαγωγικού Μάρκετινγκ των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων(ΜΜΕ). Η εκτενής και πολύ λεπτομερής βιβλιογραφική ανασκόπηση ανέδειξε τησχετική έλλειψη μελετών αναφορικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν τη χρήσητου Διαδικτύου και την απουσία ενός σχετικού θεωρητικού μοντέλου.Για την πλήρωση των ελλείψεων αυτών καθορίστηκαν ο βασικός ερευνητικόςσκοπός της μελέτης και μια σειρά επιμέρους στόχοι. Ο βασικός σκοπός της μελέτηςείναι η αναγνώριση και ο καθορισμός των παραγόντων που επηρεάζουν τηνεπιτυχημένη χρήση του Διαδικτύου στις εξαγωγικές δραστηριότητες (και πιοσυγκεκριμένα που συνεισφέρουν στη βελτίωση της εξαγωγικής επίδοσης) τωνελληνικών ΜΜΕ. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού, ακολουθήθηκε η διαδοχικήυλοποίηση μιας σειράς επιμέρους στόχων, οι οποίοι είναι:1. Η συγκέντρωση (για πρώτη φορά) όλων των μελετών, ερευνών, και αναφορώνπάνω στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο, η κριτική αξιολόγηση, και ηομαδοποιημένη παράθεσή τους σε έναν πίνακα.2. Η δημιουργία ενός περιεκτικού θεωρητικού μοντέλου των παραγόντων που είναιπιθανό να επηρεάζουν την επιτυχημένη χρήση του Διαδικτύου στις εξαγωγικέςδραστηριότητες των ελληνικών ΜΜΕ.3. Η παραμετροποίηση του μοντέλου και η διερεύνηση της ύπαρξης σχέσεων τόσομεταξύ της εξαρτημένης και των ανεξάρτητων μεταβλητών του μοντέλου, όσοκαι μόνο μεταξύ των ανεξάρτητων μεταβλητών.4. Η εμπειρική τεκμηρίωση του παραμετροποιημένου θεωρητικού μοντέλου μέσααπό τη διεξαγωγή πρωτογενούς έρευνας και τη χρήση προηγμένωνπολυμεταβλητών στατιστικών εργαλείων.5. Η εξαγωγή και διαμόρφωση μιας σειράς διοικητικών προτάσεων σε πρακτικό,κυρίως, επίπεδο.Η συγκεκριμένη μελέτη στηρίχθηκε και ακολούθησε τις αρχές της επιστημονικήςέρευνας, η οποία αναφέρεται σε μια σταδιακή, λογική, οργανωμένη και ακριβήδιαδικασία αναγνώρισης προβλημάτων, συλλογής στοιχείων, ανάλυσής τους καιεξαγωγής συμπερασμάτων. Πιο συγκεκριμένα, υιοθετήθηκε, με κάποιεςπροσαρμογές, η γενική Υποθετικοσυμπερασματική (Hypothetico-deductive)μεθοδολογία έρευνας. Οι προσαρμογές που πραγματοποιήθηκαν στη συγκεκριμένημεθοδολογία ήταν απαραίτητες, έτσι ώστε να μπορεί να είναι εφαρμόσιμη καισυμβατή με τις ιδιαίτερες συνθήκες διεξαγωγής της συγκεκριμένης μελέτης. Μετάτις απαραίτητες προσαρμογές, διαμορφώθηκε μια γενική ερευνητική μεθοδολογίαεννιά σταδίων.Στη συνέχεια, η εκτενής βιβλιογραφική ανασκόπηση οδήγησε στην αναγνώριση 20πιθανών παραγόντων επηρεασμού της επιτυχημένης χρήσης του Διαδικτύου, βάσητων οποίων δομήθηκε το ερωτηματολόγιο της πρωτογενούς εμπειρικής έρευνας.Αφού ελέγχθηκε πιλοτικά και έγιναν οι απαραίτητες προσαρμογές, η τελική μορφήτου ερωτηματολογίου στάλθηκε σε 404 ελληνικές εξαγωγικές μικρομεσαίεςεπιχειρήσεις. Το τελικό δείγμα βάση του οποίου συγκεντρώθηκαν τα απαραίτητα στοιχεία,αποτέλεσαν 80 ελληνικές εξαγωγικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις από διάφορα μέρητης Ελλάδας. Η ανάλυση και επεξεργασία των στοιχείων αυτών, διαμόρφωσε τατελικά αποτελέσματα και αποκάλυψε, ότι από τους είκοσι πιθανούς παράγοντεςεπιτυχημένης χρήσης του Διαδικτύου οι οκτώ (Επίπεδο Επένδυσης στο Διαδίκτυο,Τεχνολογική Υποδομή της Επιχείρησης, Ασφάλεια και Προστασία των Συναλλαγώνστο Διαδίκτυο, Ενθουσιασμός της Διοίκησης για τη χρήση του Διαδικτύου,Χαρακτηριστικά και Είδος του Προϊόντος, Ο Τύπος του Εξαγωγέα, Το Φαινόμενο τουΔικτύου, και Ο Αριθμός των Γλωσσών στις οποίες είναι μεταφρασμένη η ΕταιρικήΙστοσελίδα) επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό την εξαγωγική επίδοση των ελληνικώνΜΜΕ του δείγματος.Τέλος, διερευνήθηκε περαιτέρω η ύπαρξη πιθανών σχέσεων μεταξύ των οκτώστατιστικά σημαντικών παραγόντων που προέκυψαν από την προηγούμενη ανάλυσηκαι επεξεργασία των στοιχείων της έρευνας. Η διερεύνηση αυτή αποκάλυψε έξιεπιπλέον σχέσεις μεταξύ των οκτώ μεταβλητών. Όλα τα παραπάνω αποτελέσματαοδήγησαν στη δημιουργία του προτεινόμενου θεωρητικού μοντέλου τωνπαραγόντων που επηρεάζουν την επιτυχημένη χρήση του Διαδικτύου στιςεξαγωγικές δραστηριότητες των ελληνικών ΜΜΕ. Η παρούσα μελέτηολοκληρώνεται, αφενός με μία κριτική εξέταση και αξιολόγηση των αποτελεσμάτωντης έρευνας σε σχέση με την αντίστοιχη υπάρχουσα βιβλιογραφία, και αφετέρου μετην παρουσίαση μιας σειράς από χρήσιμες, ουσιαστικές, και εφαρμόσιμεςδιοικητικές προτάσεις απευθυνόμενες κυρίως προς τους επιχειρηματίες και ταεξαγωγικά στελέχη των ελληνικών επιχειρήσεων.
περισσότερα