Ανάπτυξη νέων πολυμερικών ηλεκτρολυτών και μελέτη του μηχανισμού αγωγής πρωτονίων σε κελιά καυσίμου υψηλών θερμοκρασιών
Περίληψη
Τα κελιά καυσίμου είναι μια τεχνολογία παραγωγής ενέργειας, πιο αποδοτική και φιλική προς το περιβάλλον, ενώ αποτελούν τον βασικό υποψήφιο για χρήση σε μέσα μεταφοράς. Λειτουργία σε θερμοκρασίες πάνω από 100°C έχει διάφορα πλεονεκτήματα. Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη για την εύρεση του κατάλληλου πολυμερικού υλικού για ηλεκτρολύτη, το οποίο να συνδυάζει διάφορες ιδιότητες. Η δική μας προσέγγιση βασίζεται στη σύνθεση συμπολυμερών με δομή αρωματικών πολυαιθέρων τα οποία φέρουν πολικές ομάδες (πυριδίνες ή ημιδαζο-πυριδίνες) στην κύρια αλυσίδα. Τα υλικά χαρακτηρίστηκαν με συμβατές τεχνικές. Προέκυψαν πολυμερή με εξαιρετικές μηχανικές ιδιότητες, θερμική και οξειδωτική σταθερότητα, και υψηλή ιοντικής αγωγιμότητα. Με άλλα λόγια προέκυψαν υλικά που πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για λειτουργία ως ηλεκτρολύτες υψηλών θερμοκρασιών. Στην συνέχεια έγινε επιλογή ορισμένων ηλεκτρολυτών και εφαρμογή τους σε μοναδιαίο κελί καυσίμου. Μελετήθηκε η απόδοση του κελιού αλλά και η επίδραση παραγόντων όπως η ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Polymer electrolyte fuel cells are an efficient and environmentally friendly technology of power generation, while they are considered the most promising candidate for vehicular transportation. Operation at elevated temperatures (above 100°C) has many advantages. Research is underway to find the appropriate polymeric electrolyte, which combines certain prerequisites. Our approach is based on the synthesis of copolymers with aromatic polyether structure, which bear polar units (pyridines or imidazo-pyridines) on the main chain. The materials were characterized with conventional methods. The majority of the studied materials showed excellent mechanical properties, thermal and oxidative stability and high ionic conductivities. In other words, from this work, polymers that fulfil all the prerequisites for high temperature operation were obtained. After optimization, some materials were chosen and were applied in single fuel cells. The fuel cell performance was therefore studied. Also, the ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (86.86 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.