Ατομικές διαφορές και ηλεκτρονική εκπαίδευση: η εργαζόμενη μνήμη και οι νοητικές ικανότητες ως παράμετροι προσωποποίησης στα εκπαιδευτικά υπερμέσα

Περίληψη

Το αντικείμενο της διατριβής αφορά στην ενσωμάτωση των ατομικών διαφορών στο χώρο της διαδικτυακής εκπαίδευσης, με στόχο τη βελτιστοποίηση της μαθησιακής διαδικασίας με απτά και μετρήσιμα οφέλη για τους εκπαιδευόμενους, γεφυρώνοντας το χάσμα ανάμεσα στην καταγραφή των ατομικών διαφορών από τη μία και το σχεδίασμά και εφαρμογή προσωποποιημένων διδακτικών προσεγγίσεων από την άλλη. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα εστιάζει σε δύο διακριτά, πλην όμως αλληλοσυνδεόμενα αντικείμενα. Το πρώτο εξ' αυτών είναι η διερεύνηση του ρόλου των ατομικών διαφορών στη μάθηση, με σκοπό την ενίσχυση της θεωρητικής βάσης των προσαρμοζόμενων εκπαιδευτικών υπερμέσων μέσω της σκιαγράφησης ενός πλαισίου περιγραφής των αντίστοιχων συνεπειών για την εκπαίδευση. Το πλαίσιο αυτό προσδοκάται ότι θα συνεισφέρει σε νέες μελλοντικές κατευθύνσεις της έρευνας πάνω στη μελέτη, μοντελοποίηση, και ενσωμάτωση των ατομικών γνωστικών χαρακτηριστικών στα διαδικτυακά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Το δεύτερο κύριο ερευνητικό αντικείμενο ε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The subject of this doctoral thesis is the integration of individual differences in the field of web-based learning, with the purpose of optimizing the learning process in terms of tangible and measurable benefits for the learners, bridging the gap between identifying individual differences on one hand and the design and application of personalized instructional approaches on the other. More specifically, this research has two distinct, though interrelated, objectives. The first one is the examination of the role of individual differences in learning, in order to solidify the theoretical basis of adaptive educational hypermedia through outlining a descriptive framework of the corresponding educational implications. This framework is expected to contribute in future research directions on studying, modeling, and integrating individual cognitive characteristics in web-based educational platforms. The second objective is the constitution, application, and evaluation of a proposed method o ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/27638
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27638
ND
27638
Συγγραφέας
Τσιάνος, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Απόστολος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
Εξεταστική επιτροπή
Μουρλάς Κωνσταντίνος
Μεϊμάρης Μιχαήλ
Ντάβου Μπετίνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση, Ηλεκτρονική; Διαδίκτυο και επαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)