Μοντελοποίηση τεχνολογικά υποστηριζόμενου συστήματος για τη ανάπτυξη προσαρμοστικών εκπαιδευτικών διαδικασιών

Περίληψη

Στόχος της διατριβής είναι η μοντελοποίηση ενός συστήματος τεχνολογικά υποστηριζόμενης προσαρμοστικής εκπαίδευσης που έχει τη δυνατότητα: α) να παρέχει στο μαθητή εκπαίδευση προσαρμοσμένη στις ιδιαίτερες γνωσιακές ανάγκες και τις μαθησιακές του προτιμήσεις, β) να εφαρμοστεί σε παραδοσιακές μορφές εκπαίδευσης και γ) να υποστηρίζει τον εκπαιδευτικό. Το αντικείμενο εκπαίδευσης μοντελοποιείται από μια ιεραρχική δόμηση των στοιχείων γνώσης για τα οποία ορίζονται οι σχέσεις συσσωμάτωσης και προαπαιτούμενων. Οι εκπαιδευτικοί σκοποί προσδιορίζονται με βάση την ταξινομία γνωστικών επιπέδων του Bloom και την απόδοση αντίστοιχων βαρών. Το μοντέλο γνώσης του μαθητή είναι ένα μοντέλο επικάλυψης. Η γνώση του μαθητή για κάθε στοιχείο γνώσης, αναπαρίσταται από μια διακριτή κατανομή πιθανότητας. Οι κατανομές πιθανότητας ενημερώνονται από τις απαντήσεις του μαθητή σε ερωτήσεις, με εφαρμογή μοντέλων της Item Response Theory και του κανόνα Bayes. Το εκπαιδευτικό υλικό σε ψηφιακή ή μη ψηφιακή μορφή, οργανώ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The thesis objective is tο model a technologically supported adaptive education system that has the ability to: a) provide education to student that is adapted to his particular knowledge needs and learning preferences, b) be applied in traditional forms of education and, c) support the teacher. The education object is modelled by a hierarchical structure of knowledge elements for which the aggregation and prerequisite relations are defined. The educational aims are determined on the basis of Bloom’s taxonomy of cognitive levels and the attribution of corresponding weights. The student knowledge model is an overlay model. The student knowledge for each knowledge element is represented by a discrete probability distribution. The probability distributions are updated on the basis of student replies to questions, with the application of Item Response Theory models and Bayes’ rule. The educational material in digital or non-digital form is organised in educational objects which are determi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/27001
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27001
ND
27001
Εναλλακτικός τίτλος
Modelling of a technologically supported system for the development of adaptive educational processes
Συγγραφέας
Χατζόπουλος, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Ελευθέριος)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Γενικό
Εξεταστική επιτροπή
Φραγκάκις Χαράλαμπος
Τσούρος Κλαύδιος-Κωνσταντίνος
Κορτέσης Σταύρος
Μυγδαλάς Αθανάσιος
Σατρατζέμη Μαρία
Δαλδιγέλλης Βασίλειος
Κασκάλης Θεόδωρος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΆλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες
Λέξεις-κλειδιά
Μοντέλο πεδίου γνώσης; Μοντέλο μαθητή; Προσαρμοστικά εκπαιδευτικά συστήματα; Θεωρία απόκρισης σε ερωτήματα; Μαρκοβιανές διαδικασίες απόφασης; Εκπαιδευτικές ενέργειες; Εκπαιδευτικά αντικείμενα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
328 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)