Κοινωνικές παράμετροι της γνωστικής προόδου: κοινωνική σήμανση (marquage social) της διατήρησης της ανισότητας του μήκους

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή αποσκοπεί στη μελέτη των κοινωνικών και γνωστικών διεργασιών που οδηγούν σε γνωστική πρόοδο κατά την επίλυση ενός προβλήματος διατήρησης της ανισότητας του μήκους μέσα από την εφαρμογή των αρχών της θεωρίας της Κοινωνικής Σήμανσης (Marquage Social), όταν σχετικοποιείται ο κοινωνικός κανόνας μέσα από την αντιστοίχιση συμβολικών σχεσιακών δυναμικών, και συγκεκριμένα της παράστασης του φύλου. Συλλέχθηκαν σε ίση αναλογία αγοριών και κοριτσιών, -στην προπειραματική φάση- 220 παιδικά σχέδια με ελεύθερη θεματολογία, 125 σχέδια με θέμα ένα άνδρα και μια γυναίκα (στο ίδιο χαρτί) και 465 σχέδια με θέμα έναν άνδρα και γυναίκα, ένα αγόρι και ένα κορίτσι, έναν άνδρα και ένα αγόρι, και μια γυναίκα, ένα αγόρι και ένα κορίτσι, έναν άνδρα και ένα αγόρι, και μια γυναίκα και ένα κορίτσι. Τα σχέδια αυτά αναλύθηκαν μεταξύ άλλων, ως προς τα προτιμώμενα χρώματα και τη σχέση ύψους των εκάστοτε φιγούρων, που αναδείχθηκαν ως βασικές διαστάσεις διαφοροποίησης των δύο φύλων. Το ύψος συγκεκριμέ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study’s scope are the social and cognitive processes that can lead to cognitive progress during the solution of a problem of length inequality conservation according to the theory of Marquage Social, when the relative social rule stems from symbolic relational dynamics, gender representation in particular. There were collected, equally from boys and girls, in the preexperimental phase, 220 children’s drawings with a free subject, 125 drawings of a man and a woman on the same paper, and 465 drawings of a man and a woman, a boy and girl, a woman and a girl, and a man and a boy. These drawings were analysed, among other variables as to the preferred colors and the height relationship of the figures, which emerged as basic dimensions of gender differentiation in child drawing. Then in the experimental phase 241 individual interviews on the problem of length inequality conservation followed, where the problem was corresponded with the gender height stereotype, by means of a soci ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26227
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26227
ND
26227
Εναλλακτικός τίτλος
Social parameters of cognitive progress: social marking (marquage social) of conservation of length inequality
Συγγραφέας
Κονδύλη, Σοφία (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίας. Τομέας Γενικής Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Παπαστάμου Στάμος
Χαντζή Αλεξάνδρα
Σαμαρτζή Σταυρούλα
Παπαμιχαήλ Ιωάννης
Σακαλάκη Μαρία
Μέλλον Ρόμπερτ
Καζή Σμαράγδα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Γνωστική ανάπτυξη; Φύλο; Παιδιά; Παιδικό σχέδιο; Προσχολική ηλικία; Σχολική ηλικία; Ανισότητα του μήκους; Ύψος; Κοινωνική σηματοδότηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
309 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)