Αξιολόγηση προπτυχιακής κλινικής εκπαίδευσης: έρευνα πεδίου σε φοιτητές ιατρικής

Περίληψη

Σκοπός: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η στάθμιση και η αξιολόγηση της Αντικειμενικά Δομημένης Κλινικής Εξέτασης (εξέταση OSCE) για πρώτη φορά σε Ιατρική Σχολή της Ελλάδας. Πληθυσμός και μέθοδος: Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις για την αξιολόγηση 74 τελειοφοίτων φοιτητών ιατρικής, με εκπαίδευση στην κλινική άσκηση της Παθολογίας, καθώς και 130 φοιτητών μικρότερων ετών. Όλοι οι φοιτητές εκπαιδεύτηκαν στο Εργαστήριο Κλινικών Δεξιοτήτων-ΕΚΔ. Μελετήθηκαν τα χαρακτηριστικά της μεθόδου καθώς και η διαφορά στην επίδοση, στην εξέταση OSCE πριν και μετά την εκπαίδευση σε κλινικές δεξιότητες. Επίσης, ζητήθηκε από τους φοιτητές να αξιολογήσουν την εξέταση OSCE και να την συγκρίνουν με τις παραδοσιακές γραπτές και προφορικές εξετάσεις. Αποτελέσματα: Η σύγκριση της βαθμολογίας της εξέτασης OSCE έδειξε στατιστικά σημαντική διαφορά στη βαθμολογία των φοιτητών πριν (Μ=36,83% SD=12,25), σε σχέση με τη βαθμολογία των φοιτητών μετά την εκπαίδευση στο ΕΚΔ (Μ=81,65% SD=6,09). Η διαφορά της βαθμο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The traditional clinical education and the evaluation of clinical skills present several restrictions and weaknesses. The new trends in medical education propose the need for support of clinical education and revision of the examination system. The growth of Clinical Skills Laboratories (CSL) for the training in clinical skills and their assessment with the Objective Structured Clinical Examination (OSCE), constitute two of the basic innovations towards the direction of clinical education improvement. In the CSL, the students are trained to basic clinical skills in conditions of simulation, in a protected environment, with a systematic and safe way, before the contact with real patients occurs. The OSCE normally includes a series of stations, with duration of 5-10 minutes each. The main skills examined at the stations of OSCE are history taking, communication skills, clinical examination, practical procedures and the interpretation of results with the contribution of simulated patients ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25521
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25521
ND
25521
Εναλλακτικός τίτλος
Assessment of the undergraduate clinical training survey on medical students
Συγγραφέας
Σμυρνάκης, Εμμανουήλ (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Βιολογικών Επιστημών και Προληπτικής Ιατρικής. Εργαστήριο Υγιεινής
Εξεταστική επιτροπή
Μπένος Αλέξιος
Αρβανιτίδου-Βαγιωνά Μαλαματένια
Βαβάτση-Χριστάκη Νόρμα
Γαρύφαλλος Αλέξανδρος
Γκιαλά Μαρία-Αμαλία
Κατσουγιαννόπουλος Βασίλειος
Ντόμπρος Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΕπιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά
Αξιολόγηση; Εξετάσεις; Ιατρική εκπαίδευση; Εκπαίδευση, Ιατρική; Κλινικές δεξιότητες; Αντικειμενικά δομημένη κλινική εξέταση; Προπτυχιακή; Ελλάδα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
269 σ., εικ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)