e-AP.MA.: μια μέθοδος για την ανάπτυξη αυτο-ρυθμιστικών δεξιοτήτων στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με αξιοποίηση συστημάτων συνεργατικής μάθησης

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή ερευνά το θέμα υποβοήθησης της ανάπτυξης αυτό-ρυθμιστικών δεξιοτήτων σε μικρές ηλικίες με αξιοποίηση σύγχρονων συστημάτων συνεργατικής μάθησης. Για το σκοπό αυτό σχεδιάστηκε και δοκιμάστηκε μια μέθοδος που στηρίχθηκε στις αρχές επίλυσης του Sternberg και τη μέθοδο ανάπτυξης αυτο-ρυθμιστικών δεξιοτήτων του Zimmerman. Σύμφωνα με τη μέθοδο ο λύτης μαθητής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναπτύσσει αυτές τις δεξιότητες μέσα σε ένα κοινωνικό πλαίσιο παρουσία των οδηγιών επίλυσης. Σταδιακά η παρουσία του κοινωνικού πλαισίου φθίνει μέχρι ο λυτής να αναπτύξει δράσεις αυτόνομης επίλυσης. Επομένως κομβικό σημείο αυτής της μεθόδου είναι η εμπλοκή του εκπαιδευόμενου σε συνεργατικές δραστηριότητες ώστε να εκτεθεί σε πολλαπλά μοντέλα επίλυσης έκτος του παραδειγματικού που του παρουσιάζεται με τη μορφή οδηγιών και να αποκτήσει ευχέρεια κατά την επίλυση αφού ενισχύονται οι γνωστικές του εμπειρίες. Τις συνεργατικές αυτές δραστηριότητες ο λύτης τις πραγματοποιεί σε ένα σύστημα συνεργατικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present PhD Thesis researches if the self-regulative skills can be fostered in young students through an instructional method that utilizes computer supported collaborative learning systems. The proposed method adopts the Sternberg’s six step approach to problem solving and is based on Zimmerman’s principles for self-regulated learning. According to the proposed method students develop these skills in a social context in the presence of guidelines for problem solving process. The social context is gradually decreased until students are able to perform a task individually. As a consequence the focal point of the proposed method is the students engagement in collaborative activities in order they reinforce their cognitive experiences. The proposed collaborative activities take place in a synchronous Computer Supported Collaborative Learning environment (Synergo) that facilitates the communication among the members of a problem solving team while their activities are logged in. At the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25153
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25153
ND
25153
Εναλλακτικός τίτλος
E-ARMA: a method for the fostering of self-regulative skills in mathematical problem solving in primary education with the utilization of computer-supported collaborative systems
Συγγραφέας
Λαζακίδου, Γεωργία (Πατρώνυμο: Απόστολος)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Τμήμα Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων
Εξεταστική επιτροπή
Ρετάλης Συμεών
Καλκάνης Γεώργιος
Μικρόπουλος Αναστάσιος
Γρηγοριάδου Μαρία
Δημητρακοπούλου Αγγελική
Παρασκευά Φωτεινή
Κόμης Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμες Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής
Λέξεις-κλειδιά
Υπολογιστικά συστήματα; Συνεργατική μάθηση; Αυτορυθμιστικές δεξιότητες; Επίλυση προβλημάτων; Μαθηματικά; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Διδακτική μεθοδολογία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xvi, 293 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)