Ο ρόλος της μακροσκοπικής ανατομικής στη σύγχρονη προπτυχιακή και μεταπτυχιακή εκπαίδευση

Περίληψη

Η Ανατομική αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ιατρικής παιδείας και ιατρικής επιστήμης, η γνώση της οποίας αποτελεί το εχέγγυο όχι μόνο για την κατανόηση των βασικών και κλινικών της αρχών, αλλά και για την ορθή άσκηση της ιατρικής στη καθημερινή πράξη. Τις τελευταίες δεκαετίες η ολοένα εξελισσόμενη ιατρική επιστήμη επέβαλε την αναδιαμόρφωση και τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μοντέλου της ανατομικής διδασκαλίας. Η κλασσική παραδοσιακή διδασκαλία της Ανατομικής που γαλούχησε και ανέθρεψε μεγάλους ερευνητές επιστήμονες ιατρούς και δασκάλους, έδωσε τη σκυτάλη σε ένα νέο εκπαιδευτικό μοντέλο διδασκαλίας εμπλουτισμένο με νέα αντικείμενα μελέτης , τη χρήση υπολογιστών, την εισαγωγή της πλαστικοποίησης του σώματος σε πολλά εργαστήρια ανατομίας ανά τον κόσμο, αλλά παράλληλα υπήρξαν και ιατρικές σχολές στις οποίες η άσκηση στο πτώμα δεν υφίσταται πλέον. Δίπλα στα κλασικά και αναντικατάστατα εργαλεία ανατομίας προστίθενται νέα εργαλεία (βιντεοπροβολή, ψηφιακή φωτο- camera, video- camera, π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Anatomy is the cornerstone of medical education and science, its knowledge serving as a guarantee not only for understanding fundamental and clinical principles, but also for the correct daily practice of Medicine. In the past decades, continuous advances in medical science imposed the reformulation and modernization of the educational model of anatomy teaching. Classical traditional teaching of Anatomy, which nurtured and produced great researchers, scientists, doctors and teachers, gave over to a new educational model of teaching, enriched with new study subjects, the use of computers, the introduction of the plastination of the body in many Anatomy Laboratories across the world, while there were also medical schools where practice on cadavers no longer exists. The traditional, irreplaceable anatomy tools are joined by new tools (video-projection, digital photographic and video camera, internet access and resynthesizing the anatomical image to render the anatomical image more faithfu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/23621
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/23621
ND
23621
Εναλλακτικός τίτλος
The role of macroscopic anatomy in modern pre-graduate and post-graduate education
Συγγραφέας
Πιάγκος, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Χειρουργικής. Εργαστήριο Ανατομίας και Χειρουργικής Ανατομικής - Ανατομείο
Εξεταστική επιτροπή
Πατσούρης Ευστράτιος
Κουτσιλιέρης Μιχαήλ
Γεωργίου Ευάγγελος
Τρούπης Γεώργιος
Αναγνωστόπουλος Σοφία
Κορρές Γεώργιος
Τρουπής Θεόδωρος
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΚλινική Ιατρική
Λέξεις-κλειδιά
Ανατομία; Εκπαίδευση; Ιστορία; Ρόλος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
388 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)