Αίσθηση παρουσίας σε εκπαιδευτικά εικονικά περιβάλλοντα

Περίληψη

΢κοπός της διατριβής είναι η διερεύνηση παραγόντων που συμβάλλουν στην δημιουργία υψηλού βαθμού αίσθησης παρουσίας στους χρήστες ενός Εκπαιδευτικού Εικονικού Περιβάλλοντος που προσομοιώνει την εκδήλωση σεισμού σε μια σχολική μονάδα. Σρεις ομάδες μαθητών της έκτης Δημοτικού, εκπαιδεύτηκαν με τη χρήση διαφορετικών μέσων (ειδικά φυλλάδια, πολυμεσική εφαρμογή, εικονικό περιβάλλον) με στόχο να αποκτήσουν γνώση για σωστή αντισεισμική συμπεριφορά. ΢τη συνέχεια εφάρμοσαν τις γνώσεις που απέκτησαν σε ένα εικονικό εκπαιδευτικό περιβάλλον και με τη χρήση κατάλληλου ερωτηματολογίου μετρήθηκε ο βαθμός αίσθησης παρουσίας που ένοιωσαν. Σα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι όλοι οι μαθητές βίωσαν υψηλό βαθμό αίσθησης παρουσίας. Σο εικονικό εκπαιδευτικό περιβάλλον διδασκαλίας σωστής αντισεισμικής συμπεριφοράς οδήγησε την ομάδα των μαθητών που το χρησιμοποίησε σε υψηλά ποσοστά επιτυχίας και στην διατήρηση της γνώσης που αποκτήθηκε. Η διατριβή αναδεικνύει ότι εκπαιδευτικά εικονικά περιβάλλοντα για την ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The sense of presence is the study object of a modern research field; although the factors that affect it are not fully known so far, the majority of studies conclude that it both enhances learning and motivates learners. An important issue that has risen, as a result, is the evaluation of the sense of presence: questionnaires are the most common methods for measuring it. The objective of this dissertation is to study into the factors that contribute to the creation of a high sense of presence to the users of an Educational Virtual Environment which is simulating an earthquake at a school. Three groups of the 6th Class of Primary School students were trained using three different educational means (brochure, multimedia application and virtual environment) so that they could exhibit an appropriate seismic behaviour. After two days the students applied the acquired knowledge interacting with a virtual environment witch was simulating a school building during an earthquake. The results of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26793
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26793
ND
26793
Εναλλακτικός τίτλος
Sense of presence in virtual educational environments
Συγγραφέας
Μεσσήνης, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μικρόπουλος Αναστάσιος
Κατσίκης Απόστολος
Πιντέλας Παναγιώτης
Κώτσης Κωνσταντίνος
Παναγιωτακόπουλος Χρήστος
Τζιμογιάννης Αθανάσιος
Εμβαλωτής Αναστάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτικό; Εικονική πραγματικότητα; Εικονικό περιβάλλον; Αίσθηση παρουσίας; Σεισμός; Προσομοίωση; Τρισδιάστατο περιβάλλον; Οπτικός ρεαλισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
207 σ., εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)