Διδασκαλία γεωμετρικής οπτικής σε μαθητές Ε' δημοτικού

Περίληψη

Η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας δείχνει ότι έχουν γίνει μελέτες που εντοπίζουν ιδέες μαθητών σε θέματα γεωμετρικής οπτικής πριν και μετά από διδασκαλίες. Η παρούσα έρευνα μελετά τη μεταβολή των ιδεών μαθητών, τα εμπόδια και τα σημεία που τους βοήθησαν να ξεπεράσουν δυσκολίες κατά τη διάρκεια διδασκαλιών εποικοδομητικού τύπου. Για τη συλλογή δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν τα φυλλάδια εργασίας των μαθητών, οι ασκήσεις που συμπλήρωναν μετά από κάθε κεφάλαιο και τα μετατέστ που συμπλήρωσαν μετά το πέρας όλων των διδασκαλιών. Από τα προτέστ προέκυψε ότι οι απόψεις των παιδιών παρουσιάζουν πρόβλημα για όλα τα κεφάλαια της γεωμετρικής οπτικής εκτός από την ευθύγραμμη διάδοση, καθώς απέχουν από το επιστημονικό μοντέλο. Κατά τη διάρκεια των διδασκαλιών οι περισσότεροι μαθητές υιοθετούν το επιστημονικό μοντέλο στις περισσότερες ενότητες. Πρόβλημα παρουσιάζει η ενότητα των έγχρωμων παρασκιών. Οι μαθητές μετακινούνται από την αρχική τους άποψη (ανάμεικτο χρώμα) σε δυο διαφορετικά χρώματα χωρίς να τα ξ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Literature review of studies on geometrical optics revealed that a considerable number of them into children’s ideas on geometrical optics held before and after instruction. This study seeks to investigate the shift the students’ ideas undergo, the difficulties students might be encountered with and the possible tasks which may help them overcome problems arising during constructive teaching. For the effective collection of data, students’ worksheets completed collectively on the day of teaching, exercises they filled individually at the end of each unit, and the posttests completed individually at the end of the research were used. Our research has shown that the initial ideas pupils held on geometrical optics, with the exception of propagation of light, diverge from the scientific model; during consecutive teaching sessions most children adopted the scientific model; and the unit on coloured shadows presented a problem to students. Our study revealed that pupils adopted the scientifi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/21814
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/21814
ND
21814
Συγγραφέας
Καλπία, Βάϊα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Ουζούνης Κωνσταντίνος
Σακονίδης Χαράλαμπος
Παπαγεωργίου Γεώργιος
Κεβρεκίδης Θεόδωρος
Σακά Δέσποινα
Δημητρίου Αναστασία
Μίχας Παύλος
Λέξεις-κλειδιά
Γεωμετρική οπτική; Γνωστική σύγκρουση; Μεταβολή ιδεών; Ενδιάμεσα μοντέλα; Προεκτάσεις ακτίνων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
288 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)