Η συμβολή των νέων παιδαγωγικών αντιλήψεων και των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων στη διαμόρφωση του παιδικού βιβλίου στην Ελλάδα του μεσοπολέμου

Περίληψη

Ο βασικός στόχος της Διατριβής είναι η διερεύνηση των επιδράσεων που άσκησαν οι παιδαγωγικοί και εκπαιδευτικοί προσανατολισμοί στη διαμόρφωση του ελληνικού παιδικού βιβλίου κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου. Η απουσία εργασιών υποδομής με ιστορική προοπτική συνέβαλε καθοριστικά στη διεύρυνση των ορίων της έρευνας. Έτσι, ενώ βασική στόχευση είναι ο Μεσοπόλεμος, η αφετηρία της τοποθετείται την εποχή του Νεοελληνικού Διαφωτισμού όπου, όπως διαπιστώθηκε από την έρευνα, αναδύθηκε το παιδικό βιβλίο στο πλαίσιο των νεωτερικών αντιλήψεων για την παιδική ηλικία και στη συνέχεια εξελίχθηκε υπό το φως των εκάστοτε παιδαγωγικών αναζητήσεων. Η προσέγγιση του αναγνωστικού υλικού έγινε με τη γραμματολογική μέθοδο σε συνάρτηση με τις βασικές μεθοδολογικές αρχές του Νέου Ιστορικισμού, ενώ για την παραδειγματική ανάλυση, η οποία αφορά αφηγηματικά έργα του Μεσοπολέμου, αξιοποιήθηκαν τα μεθοδολογικά εργαλεία που μας προσφέρει η Νέα Κριτική. Σύμφωνα με τις διαπιστώσεις της έρευνας κατά την περίοδο του Νεοελ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The basic aim of this dissertation is to examine the influence practised by the pedagogical and educational orientation upon shaping the modern greek children’s books during the mid-war period. The approach towards the reading material has been done by the grammatological method in connection with the basic principles of the “New Historicism” movement; whereas for the exemplary analysis the methodological tools used belong to the “New Critic” movement. It appears from the research that the starting point of the greek children’s books is located in the beginning og the Modern Greek Enlightenment period engulfed within the framework of the modern percertion of childhood. In consequence, during all the nineteenth century, children’s reading texts correspond to the pedagogical and educational trends of the time and promote the complex dominating ideological values. During the beginning of twentieth century and especially in the mid-war period, 1917-1936, thw greek children’s books are revi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/21580
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/21580
ND
21580
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of the new redagogical perceptions and the educational reforms in the shaping of children’s books in Greece during the mid-war period
Συγγραφέας
Γεωργίου, Χρήστος (Πατρώνυμο: Αλέξανδρος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Αποστολίδου Βενετία
Κανατσούλη Μελπομένη
Γρόλλιος Γεώργιος
Χαραλάμπους Δημήτριος
Καρακίτσιος Ανδρέας
Πάτσιου Βασιλική
Πολίτης Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ελληνικό παιδικό βιβλίο; Ελληνική παιδική λογοτεχνία; Παιδικό βιβλίο και παιδαγωγικές αντιλήψεις; Παιδικό βιβλίο και εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις; Ελληνικό παιδικό μυθιστόρημα στο Μεσοπόλεμο; Ιστορία της ελληνικής παιδικής λογοτεχνίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
423 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)