Προβλήματα στο φωνητικό - φωνολογικό επίπεδο τηε γλώσσας παιδιών σχολικής ηλικίας και οι επιπτώσεις τους στη μάθηση

Περίληψη

Σκοπός αυτής της έρευνας ήταν η περιγραφή, διερεύνηση και αξιολόγηση των επιπτώσεων στη μάθηση από τις διαταραχές στο φωνητικό - φωνολογικό επίπεδο της γλώσσας. Ειδικότερα διερευνήθηκαν οι ικανότητες φωνολογικής επεξεργασίας και οι μεταξύ τους σχέσεις. Συγκρίθηκαν παιδιά τετάρτης δημοτικού με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες σε έξι δοκιμασίες φωνολογικής επεξεργασίας που εκτιμούν τη φωνολογική επίγνωση, τη χρήση των φωνολογικών κωδίκων στην ενεργό μνήμη, και την ανάκτηση των φωνολογικών κωδίκων από τη μακροπρόθεσμη μνήμη. Η διερεύνηση των διαφορών μεταξύ καλών και αδύνατων αναγνωστών έδειξε ότι υπάρχουν στατιστικά σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των δύο ομάδων. Επιπλέον, τα επιμέρους στοιχεία που συνθέτουν τις δοκιμασίες "Διαγραφή φωνήματος" και "Σύνθεση λέξεων", "Μνήμη ψηφίων" και "Επανάληψη ψευδολέξεων", "Γρήγορη ονομασία αντικειμένων" και "Γρήγορη ονομασία ψηφίων", μπορούν να αποτελούν ισχυρό παράγοντα διαφοροποίησης των δύο ομάδων, ως προς τις ικανότητες της Φωνολογικής επεξεργασί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main goal of this research to describe examine and evaluate the effects of phonological - phonetic disorders to the learning procedure. The skill of phonological process and relations in this process have been explored. 4th grade children with learning disabilities (LD) were compared with children of the same grade without LP through six examinations of phonological process, testing phonological awareness, use of phonological code in working memory and their retrieval in long-term memory. The search has shown a significant statistical differentiation between good and poor readers. Furthermore, sub-tests on "Phoneme deletion", Blending word", "Memory for digits", Nonword repetition", "Object rapid naming" and "Digits rapid naming" may play critical role to the differentiation between the two groups, mainly on the grounds of phonological process. The results of this research indicate that pupils with LP deal with problems concern phonological awareness, coding, retrieval and use of t ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/21425
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/21425
ND
21425
Εναλλακτικός τίτλος
Problems in the phonemic - phonological process and their relations to the learning procedure among elementary school children
Συγγραφέας
Βούλγαρης, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2002
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Δράκος Γεώργιος
Κολιάδης Εμμανουήλ
Τριλιανός Αθανάσιος
Παπαδάτος Ιωάννης
Βρεττός Ιωάννης
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα
Τσιπλητάρης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Φωνολογική επεξεργασία; Φωνολογική επίγνωση; Φωνολογική μνήμη; Φωνολογική κωδικοποίηση; Λεξιλογική πρόσβαση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
315 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)