Η λεκτική επικοινωνία στο δημοτικό σχολείο και ο ρόλος της στην παραγωγή και καλλιέργεια του προφορικού λόγου

Περίληψη

Σκοπός της έρευνας είναι: να αναλύσει, περιγράψει και αποτιμήσει τον παραγόμενο προφορικό λόγο σε σχολικές τάξεις του Δημοτικού Σχολείου δίνοντας βαρύτητα στον προφορικό λόγο του μαθητή, και να διερευνήσει τις αλληλεπιδράσεις ανάμεσα σε μεταβλητές, σχετικές με το θέμα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το χειμώνα του 2002-2003 και την άνοιξη του 2003-2004. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 30 σχολικές τάξεις 30 Δημοτικών Σχολείων, 15 της ανατολικής και 15 της δυτικής Θεσσαλονίκης. Σε κάθε τάξη έγινε μαγνητοφώνηση 3 ωριαίων διδασκαλιών. Οι 90 ωριαίες διδασκαλίες καλύπτουν τα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών στην Α', Γ' και ΣΤ' τάξη. Ο αριθμός των 30 σχολικών τάξεων καθορίστηκε με τον τρόπο της απλής τυχαίας δειγματοληψίας. Εξαρτημένες μεταβλητές της έρευνας είναι: ο χρόνος ομιλίας δασκάλου και μαθητών, τα λεκτικά μηνύματα των μαθητών (δημιουργήθηκε νέα κλείδα ανάλυσης για να ταξινομηθεί ο λόγος του μαθητή σε λεκτικές κατηγορίες), μέρη του λόγου στο λόγο του μαθητή, γλωσσικές παράμετροι σ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this research is to analyse, describe and evaluate the oral speech produced in primary school classes, pointing out the students' oral language, and looking into the existence of interactions between variables which are related to the topic. The research took place during the winter of 2002-2003 and the spring of 2003-2004. The sample of the research was 30 classes from 30 Primary schools: 15 from West Thessaloniki and 15 from East Thessaloniki. In every class, there were three-hour sessions recorded out of a total of thirty classes. The 90 (hourly) lessons cover the lessons of Language and Mathematics in 3 primary school classes: 1st, 3rd and 6th . The number of the 30 school classes was determined by simple random sampling. Dependent variables of the research are: teachers' and students' speaking time, students' verbal language was analyzed through a new verbal category analysis, syntactic complexion (dependent sentences, grammatical categories: adjectives, adverbs, person ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/21312
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/21312
ND
21312
Εναλλακτικός τίτλος
Verbal communication in primary school and its role in oral production
Συγγραφέας
Στεργίου, Γλυκερία του Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Αθανασίου Λεωνίδας
Γκότοβος Αθανάσιος
Αποστόλου Μαρία
Παπακωνστατίνου Παναγιώτης
Μαραγκουδάκη Ελένη
Κοσσυβάκη Φωτεινή
Πανταζής Σπύρος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Λεκτική επικοινωνία; Προφορικός λόγος; Δημοτικό σχολείο; Ερωτήσεις χαμηλού επιπέδου; Κοινωνική προέλευση; Διδασκαλία, Τύπος; Μαθήματα; Μέρη του λόγου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
278 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)