Φαινόμενα μεταφοράς και χημικών αντιδράσεων σε παγίδες αιθάλης με καταλυτική επίστρωση

Περίληψη

Βασικός στόχος της εργασίας είναι η μελέτη των φαινομένων μεταφοράς μάζας και ενέργειας, καθώς και των χημικών αντιδράσεων σε κεραμικά φίλτρα σωματιδίων με καταλυτική επίστρωση. Η μελέτη βασίζεται τόσο σε πειράματα, όσο και σε χρήση υπολογιστικών εργαλείων προσομοίωσης της μεταβατικής λειτουργίας του φίλτρου αιθάλης και του οξειδωτικού καταλυτικού μετατροπέα, που έχουν εξελιχθεί από το Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικης. Η εξέταση των καταλυτικών φίλτρων ξεκινά με τη μελέτη της συμπεριφοράς τους όσον αφορά στην απόδοση διήθησης και στην πτώση πίεσης κατά τη διάρκεια της φόρτισής τους με αιθάλη. Το νέο ημι-εμπειρικό μοντέλο υπολογισμού της απόδοσης διήθησης που παρουσιάζεται για πρώτη φορά, επαληθεύεται σε ποικίλες συνθήκες λειτουργίας. Η παρουσία της καταλυτικής επικάλυψης αυξάνει την απόδοση διήθησης και την πτώση πίεσης, λόγω της μείωσης του πορώδους του τοιχώματος του φίλτρου. Σε συνθήκες υψηλής παροχής και σε υπόστρωμα με μεγάλο μέσο μέγεθος πόρων, η αιθάλη που συσσωρεύεται στο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main target of this thesis is the study of coupled transfer and reaction phenomena that take place in Catalyzed Diesel Particulate Filters. The study is based on measurements and simulation tools of the transient behavior of particulate filters and oxidation catalysts, which have been developed by Laboratory of Applied Thermodynamics. The examination of catalyzed filters begins with their filtration efficiency and pressure drop behavior during the loading conditions. The new semi-empirical mathematical model of filtration efficiency simulation is presented for first time, and validated against various operating conditions. The presence of washcoat loading increases the filtration efficiency and the pressure drop, due to the decrease of the filter’s porosity. At high flow rate conditions and large mean pore size substrate the amount of soot collected in the wall is larger, affecting the passive regeneration behavior of the filter. The Catalyzed Diesel Particulate Filter (CDPF) and t ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/19355
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/19355
ND
19355
Εναλλακτικός τίτλος
Transport and reaction phenomena in catalyzed diesel particulate filters
Συγγραφέας
Δαρδιώτης, Χρήστος του Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ενεργειακός. Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής
Εξεταστική επιτροπή
Σαμαράς Ζήσης
Κολτσάκης Γρηγόριος
Τομπουλίδης Ανανιάς
Πάττας Κωνσταντίνος
Μουσιόπουλος Νικόλαος
Κυριάκης Νικόλαος
Ελειφέρης Παύλος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Παγίδα αιθάλης; Πετρελαιοκινητήρας; Οξείδωση; Κατάλυση; Διήθηση; Μαθηματική μοντελοποίηση; Οξειδωτικός καταλύτης καυσαερίου πετρελαιοκινητήρα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
iv, 259 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)