Κοινωνική ευθύνη των μέσων. Ένα νέο παράδειγμα ευθύνης στην εποχή των συμμετοχικών μέσων (WEB 2.0): στάσεις και αντιλήψεις στην Ελλάδα

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή διερευνά την ανάγκη και περιγράφει ένα καινούριο μοντέλο δημοσιογραφικής πρακτικής και συμπεριφοράς, προσανατολισμένο στις αξίες της κοινωνικής υπευθυνότητας που συναντούν τη φιλοσοφία που φέρνουν τα κοινωνικά Μέσα. Αφού περιγράφεται ισχύον μοντέλο οργάνωσης, λειτουργίας και ρύθμισης των οργανισμών ενημέρωσης, διερευνούνται τα αίτια της κρίσης αξιοπιστίας που διέρχονται σήμερα τα Μέσα Ενημέρωσης, τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε διεθνές επίπεδο. Στη συνέχεια εξετάζεται η εφαρμογή της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης ως μιας καινούριας στρατηγικής προσέγγισης της κουλτούρας, λειτουργίας και ρύθμισης των οργανισμών των Μέσων και κατά πόσο θα μπορούσε να συμβάλει στην ανάκτηση της αξιοπιστίας των φορέων ενημέρωσης. Ο συσχετισμός των χαρακτηριστικών της κοινωνικής ευθύνης και των νέων συμμετοχικών βρίσκεται στο επίκεντρο του προβληματισμού της παρούσας έρευνας. Μπορούν τα κοινωνικά Μέσα να συμβάλουν στην αναθεώρηση του μοντέλου οργάνωσης και λειτουργίας των Μέσων ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Our research examines the need and describes a new model of journalistic practice and behavior, directed towards the values that compose social responsibility and meet the philosophy and culture of new social media. Having described the organizational, operational and regulation model of traditional media, we try to examine the causes of the crisis media face today, not only in Greece, but in an international level. Additionally, we study the adoption of Corporate Social Responsibility as a new strategic approach of the cultural and operational paradigm of media organizations. Is CSR able to contribute towards a change in the contemporary media field? The correlation between the characteristic elements of CSR and social media lays on the center of our research hypothesis. Can social media contribute to the revision of the organizational and operational model of media under the prism of responsibility, accountability and transparency? Until now, the research regarding media responsibil ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/19043
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/19043
ND
19043
Εναλλακτικός τίτλος
Media social responsibility. A new model of responsibility in the era of social media (WEB 2.0): perceptions and tendencies in greece
Συγγραφέας
Τσενέ, Σπυριδούλα
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
Εξεταστική επιτροπή
Τσακαρέστου Μπέττυ
Ποταμιάνος Δημήτρης
Ψύλλα Μαριάννα
Λύτρας Ανδρέας
Μπακουνάκης Νίκος
Σκαρπέλος Ιωάννης
Παπαθανασόπουλος Στέλιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
ΜΜΕ και Επικοινωνίες
Λέξεις-κλειδιά
Ευθύνη των Μέσων; Εταιρική κοινωνική ευθύνη; Συμμετοχικά / κοινωνικά Μέσα; Ο ρόλος του δημοσιογράφου; ΕΡΤ και BBC; Διαφάνεια, ποιότητα και καινοτομία; Διαφάνεια, ποιότητα και καινοτομία; Συνεργασία, συλλογική ευφυΐα και δημιουργικότητα; Δημοκρατία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
324 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)