Περίληψη
Η παρούσα μελέτη εξετάζει πώς τα τηλεοπτικά Μέσα Επικοινωνίας και η Κυβέρνηση πλαισιώνουν τη Δημόσια Ενημέρωση και Επικοινωνία. Υποστηρίζεται ότι στις τηλεοπτικές Ειδήσεις και στην Κυβερνητική Επικοινωνία στις μέρες μας συνυπάρχουν μαζί με την πληροφόρηση των Πολιτών και οι μιντιακές, δημοσιογραφικές και κυβερνητικές σκοπιμότητες. Θεωρητικά η ιδιαίτερης μορφής αυτή πλαισίωση της Δημόσιας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας θεμελιώνεται μέσα από την προσέγγιση από την οπτική του επικοινωνητή. Εμπειρικά διερευνάται μέσα από τη μελέτη της πλαισίωσης των ειδήσεων στα τηλεοπτικά κεντρικά δελτία ειδήσεων από τη μία πλευρά και στην κυβερνητική επικοινωνία από την άλλη, αλλά και μέσα από τη διαντίδραση των τηλεοπτικών Μέσων και της κυβέρνησης στην Ελληνική πραγματικότητα. Η μεθοδολογία που εφαρμόζεται είναι η Ανάλυση Περιεχομένου σε συνδυασμό με τις Προσωπικές Συνεντεύξεις. Τα ερευνητικά αποτελέσματα επιβεβαιώνουν ότι οι τηλεοπτικές Ειδήσεις, διαμέσου της πλαισίωσης τους, προικοδοτούνται με μια άλλη, ...
Η παρούσα μελέτη εξετάζει πώς τα τηλεοπτικά Μέσα Επικοινωνίας και η Κυβέρνηση πλαισιώνουν τη Δημόσια Ενημέρωση και Επικοινωνία. Υποστηρίζεται ότι στις τηλεοπτικές Ειδήσεις και στην Κυβερνητική Επικοινωνία στις μέρες μας συνυπάρχουν μαζί με την πληροφόρηση των Πολιτών και οι μιντιακές, δημοσιογραφικές και κυβερνητικές σκοπιμότητες. Θεωρητικά η ιδιαίτερης μορφής αυτή πλαισίωση της Δημόσιας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας θεμελιώνεται μέσα από την προσέγγιση από την οπτική του επικοινωνητή. Εμπειρικά διερευνάται μέσα από τη μελέτη της πλαισίωσης των ειδήσεων στα τηλεοπτικά κεντρικά δελτία ειδήσεων από τη μία πλευρά και στην κυβερνητική επικοινωνία από την άλλη, αλλά και μέσα από τη διαντίδραση των τηλεοπτικών Μέσων και της κυβέρνησης στην Ελληνική πραγματικότητα. Η μεθοδολογία που εφαρμόζεται είναι η Ανάλυση Περιεχομένου σε συνδυασμό με τις Προσωπικές Συνεντεύξεις. Τα ερευνητικά αποτελέσματα επιβεβαιώνουν ότι οι τηλεοπτικές Ειδήσεις, διαμέσου της πλαισίωσης τους, προικοδοτούνται με μια άλλη, αλλά συγκεκριμένη, πολιτική και αποκτούν ένα πρόσθετο νόημα, καθώς παρουσιάζονται σε ένα πλαίσιο πρόσθετης σημασίας το οποίο διαμορφώνεται από τη διαντίδραση των δρώντων και παραγωγών της Πολιτικής Επικοινωνίας και ειδικά των τηλεοπτικών Μέσων και της κυβέρνησης στο πλαίσιο της καθημερινής διακυβέρνησης. Είναι, δηλαδή, το επακόλουθο της σύνδεσης της στρατηγικής των τηλεοπτικών Μέσων και της στρατηγικής πολιτικής επικοινωνίας της κυβέρνησης. Ουσιαστικά, διαφαίνεται ότι η Δημόσια Ενημέρωση και Επικοινωνία είναι το αποτέλεσμα του συνδυασμού των ρόλων (ενημέρωση, πληροφόρηση) και των σκοπών (στόχευση, καθοδήγηση, διαχείριση, προπαγάνδα) εκείνου του επικοινωνητή που κάθε φορά κυριαρχεί στον ανταγωνισμό για την πλαισίωσή της. Ωστόσο, δεν γίνεται ευδιάκριτο ερευνητικά ποιος είναι ο κυρίαρχος στη Δημόσια Ενημέρωση και Επικοινωνία. Είναι τα τηλεοπτικά Μέσα ή η Κυβέρνηση; Προκύπτει ότι ο ανταγωνισμός ανάμεσά τους για την πλαισίωση και την κυριαρχία επί της Δημόσιας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας δεν είναι στατικός. Αντίθετα, έχει μια δυναμική η οποία διαφοροποιείται κατά καιρούς. Οι εναλλαγές μεταξύ τους είναι ετεροβαρείς. Επηρεάζουν τόσο η παραγωγή πολιτικής από την κυβέρνηση και τα άτομα που απαρτίζουν την κυβερνητική επικοινωνιακή ομάδα, όσο και τα τηλεοπτικά Μέσα με τα δικά τους επιτελεία και το πώς παρουσιάζουν και διαμορφώνουν τις ειδήσεις στα κεντρικά δελτία ειδήσεων. Διαπιστώνεται, δηλαδή, ότι οι δύο επικοινωνητές χρησιμοποιούν καθένας το στρατηγικό του πλεονέκτημα. Εξασφαλίζεται έτσι η ζωτικότητα στην Επικοινωνία, διαφαίνεται όμως και η εφαρμογή της πλαισίωσης της Ενημερω-Προπαγάνδας (Infoganda) στη δημόσια σφαίρα. Άρα, η αθωότητα στη Δημόσια Ενημέρωση και Επικοινωνία δεν υπάρχει πια και κανείς δεν είναι αθώος, ούτε τα Μέσα Επικοινωνίας, και ειδικά τα τηλεοπτικά Μέσα, ούτε η Κυβέρνηση.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The study examines how the TV Media and the Government frame Public Information and Communication. It supports that in today’s times in the TV News and in governmental communication public information coexists together with media, journalistic and governmental expediencies. Theoretically this special form of framing of Public Information and Communication is being studied through the approach of the communicator’s view. Empirically it is examined through the study of the news framing in the broadcast television network evening news (TV News) on the one side and in governmental communication on the other side, as well as through the interaction of the TV Media and government in the Greek reality. The methodology applied is content analysis combined with personal in-depth interviews. The research results confirm that TV news via framing are endowed with another, but specific, politics and obtain an additional value, since they are being presented in a frame of additional meaning which is ...
The study examines how the TV Media and the Government frame Public Information and Communication. It supports that in today’s times in the TV News and in governmental communication public information coexists together with media, journalistic and governmental expediencies. Theoretically this special form of framing of Public Information and Communication is being studied through the approach of the communicator’s view. Empirically it is examined through the study of the news framing in the broadcast television network evening news (TV News) on the one side and in governmental communication on the other side, as well as through the interaction of the TV Media and government in the Greek reality. The methodology applied is content analysis combined with personal in-depth interviews. The research results confirm that TV news via framing are endowed with another, but specific, politics and obtain an additional value, since they are being presented in a frame of additional meaning which is shaped from the interaction between the actors of Political Communication and in this case the TV Media and government during the everyday governance. TV news is the aftermath of the conjugate of the TV Media strategy and the government’s political communication strategy. Substantially, it is revealed that Public Information and Communication is the result of the combination of the role (informing) and the aims (targeting, guidance, management, propaganda) of the communicator that each time prevails in the framing competition of Public Information and Communication. However, it is not made distinguishable from the research who is the ascendant in Public Information and Communication. Is it the TV Media or the government? It is concluded that the competition between them for the framing and dominance over Public Information and Communication is not static. On the opposite, it has dynamics that diversify form time to time. The alterations between them are unilateral. Factors that affect are the production of politics from the government side and the people that constitute the governmental communication team and the TV Media and their staff and how the news in the broadcast television network evening news (TV news) are being presented and shaped. Namely, it is ascertained that each of the two communicators utilizes its strategic advantage. This way the vigorousness of the Communication is being ensured, but it is also revealed that the Infoganda frame is being applied in the public sphere. Therefore, the innocence in Public Information and Communication does no longer exist and no one is innocent, neither the Media, and specifically the TV Media, nor the government.
περισσότερα