Το κίνημα της μεταρρυθμιστικής παιδαγωγικής και η επίδρασή του στο παιδαγωγικό έργο του Μιχάλη Παπαμαύρου

Περίληψη

Ο Μιχ. Παπαμαύρος υπήρξε ένας από τους πρώτους εκπροσώπους της Μεταρρυθμι-στικής Παιδαγωγικής και του Σχολείου Εργασίας στην Ελλάδα του Μεσοπολέμου. Αν και η ζωή, οι διώξεις και το έργο του έγιναν γνωστά μετά το 1983, οι παιδαγωγικές του αντιλήψεις και οι επιρροές που δέχθηκε στη διαμόρφωση του έργου του παραμένουν ακόμη άγνωστες. Σκοπός αυτής της έρευνας είναι να εξετάσει το έργο του Έλληνα παιδαγωγού και να αναδείξει όσο αυτό είναι δυνατόν, τις επιρροές που δέχθηκε από τη Γερμανική Μεταρρυθμι-στική Παιδαγωγική και το Σχολείο Εργασίας, καθώς και τη συμβολή του στην εξέλιξη και την ανανέωση της Διδακτικής Μεθοδολογίας σε θεωρητικό επίπεδο, αλλά και στον εμπλουτισμό της διδακτικής πράξης και της σχολικής ζωής με νέα ερεθίσματα και πρακτικές. Τα συγκεκριμένα ερωτήματα, στα οποία αναζητούνται απαντήσεις μέσα από μια συστηματική ανάλυση των έργων του Μιχ. Παπαμαύρου, είναι: • Ποιες πολιτικές εξελίξεις και εκπαιδευτικές αλλαγές καθόρισαν την παιδαγωγική δράση του Μιχ. Παπαμαύρου και πώς εξη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Mich.Papamavros was one of the first representatives who introduced the Reforming Pedagogy and the School-to-Work, in Greece during the Interwar era. Although his life, his prosecutions and his work have been acknowledged since 1983, his pedagogical ideas and the influences under which he developed his work, -still remain unknown. This research paper aims to examine the work of this Greek Pedagogue and to reveal, to the extent to which is possible, his influences from the German Reforming Pedagogy and from the School-to-Work. At a theoretical level, it, also, intends to discuss his contribution to the development and to the renewal of the Instructive Methodology. In addition to this, it aims to concider his work on the grounds of the enrichment it has offered to the teaching and learning approaches and to the school life by supplementing them both with new incentives and practices. The paper pursues to answer the following specific questions, through a systematic analysis of Michael Pa ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/17324
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/17324
ND
17324
Εναλλακτικός τίτλος
The reforming pedagogy and its influence on Michael Papamavros' pedagogical work
Συγγραφέας
Μαρτίνου-Κανάκη, Σωτηρία (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Κοντάκος Αναστάσιος
Καΐλα Μαρία
Χατζηγεωργίου Ιωάννης
Πολεμικός Νικήτας
Μπουζάκης Σήφης
Χατζηδήμου Δημήτριος
Χουρδάκης Αντώνιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Παπαμαύρος, Μιχαήλ; Μεταρρυθμιστική παιδαγωγική; Σχολείο Εργασίας; Διδακτική μεθοδολογία; Σχολική κοινότητα; Σχολικά βιβλία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
276 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)