Το λεξικό στη διδακτική πράξη και στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Depsite the fact that the dictionary is a basic means of initiation into the process of continuous and autonomous learning, a valuable resource (for language learning among other things) and a useful tool in language teaching, there is still a lack of theoretical studies and empirical research of dictionary use in Greece, especially in educational practice. Hence, in this dissertation we undertook to investigate dictionary use from a theoretical and an empirical perspective. The thesis is composed of three parts. In the first, theoretical, part the importance of dictionary use at school is examined, based on the analysis of other research findings from the Greek and international bibliography concerning dictionary and its use. Thus, we try to demonstrate the argument on dictionary use in educational practice and to stress out the necessity of its use in the teaching and learning procedure and its incorporation in the educational planning. It is also pointed out that, because of various ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (2.36 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.