Μελέτη των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι τεχνολογίες της πληροφορικής στη χημική εκπαίδευση (εικονική πραγματικότητα, διασύνδεση οργάνου με ηλεκτρονικό υπολογιστή)
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim of this thesis was to suggest a flexible way of using simulation programs and computer-controlled instruments in order to improve the chemistry laboratory training without increase the laboratory cost. Specifically, we studied how to interface old models of chemical instruments with old computer models using an Analog to Digital/Digital to Analog Converter in order to decrease the cost of laboratory equipment and to give students a hand-on experience in obtaining and handling results automatically using a PC. We investigated how to design and develop educational software (simulators) and to integrate them into chemical laboratory education in order to overcome the difficulties of time, cost, number of students and the connection of theory with experimental procedure. The simulation programs, which we have developed, were about viscosity experiments, UV-Visible spectrophotometer, pH-meter and the calibration of a NTC Thermistor. Furthermore, we studied the impact of three-dimens ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (3.24 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.