Ευρετικοί αλγόριθμοι για το πρόβλημα δρομολόγησης πλοίων

Περίληψη

Αυτή η διατριβή εξετάζει την ευρετική λύση του προβλήματος δρομολόγησης πλοίων (ΠΔΠ). Το ΠΔΠ περιλαμβάνει τον σχεδιασμό των πιο αποτελεσματικών διαδρομών που πρέπει να ακολουθήσουν τα πλοία, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως οι επισκέψεις σε λιμάνια, η κατανάλωση καυσίμου και ο καιρός. Έχει αποδειχθεί ότι είναι ένα υπολογιστικά δυσεπίλυτο πρόβλημα, που ανήκει στην κατηγορία των NP-hard προβλημάτων. Αυτό σημαίνει ότι οι ακριβείς μέθοδοι επίλυσης είναι μη πρακτικές για μεγάλες περιπτώσεις προβλημάτων. Η διατριβή εξετάζει τρεις απαιτητικές παραλλαγές του ΠΔΠ μέσω της ανάπτυξης καινοτόμων αλγοριθμικών προσεγγίσεων: 1. Δρομολόγηση Πλοίων Εμπορευματοκιβωτίων (ΔΠΕ): Στόχος είναι η εύρεση οικονομικά αποδοτικών διαδρομών από λιμάνι σε λιμάνι για έναν στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ένας νέος μη-κανονικός Γενετικός Αλγόριθμος (GA) σχεδιάστηκε για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα, ξεπερνώντας τις υπάρχουσες λύσεις τόσο σε σενάρια προβλημάτων αναφοράς όσο και σε πραγματικά σενάρια. 2. ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis considers the heuristic solution of the ship routing problem (SRP). SRP involves planning the most efficient paths for vessels to follow, considering factors like port visits, fuel consumption, and weather. It has been proved to be a computational intractable problem, belonging to the class of NP-hard problems. Meaning that, exact solution methods are impractical for large instances. The thesis addresses three challenging variants of SRP through the development of novel algorithmic approaches:1. Container Ship Routing (CSR): The aim is to find cost-effective port-to-port routes for a fleet of container ships. A new non-canonical Genetic Algorithm (GA) was designed to tackle this problem, outperforming existing solutions in both benchmark and real-case scenarios.2. Ship Weather Routing (SWR): This is a pathfinding problem that aims to determine the optimal route for a ship traveling from a starting port to a destination port while accounting for weather conditions such as wi ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59305
ND
59305
Εναλλακτικός τίτλος
Heuristic algorithms for the ship routing problem
Συγγραφέας
Χαραλαμπόπουλος, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Νεκτάριος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Εξεταστική επιτροπή
Νεάρχου Ανδρέας
Γιαννίκος Ιωάννης
Ξυδιάς Ηλίας
Ανδρουλάκης Γεώργιος
Κωτσιαντής Σωτήριος
Σταματίου Ιωάννης
Σγάρμπας Κυριάκος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Τεχνητή νοημοσύνη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Διοικητική Επιστήμη και Επιχειρησιακή Έρευνα
Λέξεις-κλειδιά
Ευρετικοί αλγόριθμοι; Δρομολόγηση πλοίων; Γενετικός αλγόριθμος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.