Εξέταση της αποτελεσματικότητας ενός προγράμματος διαπολιτισμικής ευαισθητοποίησης σε εκπαιδευόμενους εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και αθλητισμού

Περίληψη

Η διαπολιτισμική εκπαίδευση αποτελεί κρίσιμη πρόκληση των σύγχρονων κοινωνιών, οι οποίες αντιμετωπίζουν συνεχείς και εκτεταμένες μεταναστευτικές και προσφυγικές κρίσεις. Οι εκπαιδευόμενοι εκπαιδευτικοί καλούνται να διδάξουν σε πολυπολιτισμικές τάξεις και να αναπτύξουν την διαπολιτισμική ευαισθητοποίηση και ικανότητά τους. Έτσι στόχος της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει την αποτελεσματικότητα μιας εκπαιδευτικής παρέμβασης για τον εποικοδομητικό χειρισμό αυτών των μεταβλητών. Πραγματοποιήθηκαν δύο μελέτες. Σκοπός της πρώτης μελέτης ήταν η διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών και ο σχεδιασμός της διαπολιτισμικής εκπαιδευτικής παρέμβασης. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού πραγματοποιήθηκε συγκριτικήμελέτη ενός δείγματος 315 εκπαιδευόμενων εκπαιδευτικών του ΤΕΦΑΑ Θεσσαλονίκης ηλικίας 22-24 ετών με εργαζόμενους των Δήμων (122 εργαζόμενοι, ηλικίας 35-60 ετών). Οι κλίμακες μέτρησης που χρησιμοποιήθηκαν ήταν: 1. «Κλίμακα Διαπολιτισμικής Ευαισθητοποίησης (ISS, Chen & Starosta, 2000), 2.«Ερωτημ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Intercultural education represents a critical challenge for modern societies, which are increasingly faced with continuous and extensive migratory and refugee crises. Prospective teachers are called upon to teach in multicultural classrooms and develop their intercultural awareness and competence. Thus, the objective of the present research was to examine the effectiveness of an educational intervention aimed at constructively addressing these variables. Two studies were conducted. The purpose of the first study was to investigate educational needs and design the intercultural educational intervention. To achieve this, a comparative study was conducted on a sample of 315 student teachers from the School of Physical Education and Sports Science (DPESS) in Thessaloniki, aged 22-24, alongside employees of Municipalities (122 employees, aged 35-60). The measurement scales used were: 1. “Intercultural Sensitivity Scale (ISS, Chen & Starosta, 2000), 2. “Intercultural Communicative Competence ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58925
ND
58925
Εναλλακτικός τίτλος
Effectiveness of an intercultural sensitivity and competence program in trainee physical education and sports teachers
Συγγραφέας
Πολίτη, Βιργινία (Πατρώνυμο: Θωμάς)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών και Αναψυχής
Εξεταστική επιτροπή
Τσορμπατζούδης Χαράλαμπος
Μπαρκούκης Βασίλειος
Τσιούμης Κωνσταντίνος
Ούρδα Δέσποινα
Ροδαφηνός Άγγελος
Μουρατίδου Αικατερίνη
Μπίκος Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Διαπολιτισμική Ευαισθητοποίηση; Διαπολιτισμική Ικανότητα; Συμπερίληψη; Διαπολιτισμικό Σχολείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)