Νέες μέθοδοι για την συγκριτική αξιολόγηση της κατανάλωσης ενέργειας και εκπομπών CO2 από οχήματα οδικής κυκλοφορίας

Περίληψη

Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) έχει καθιερώσει πρότυπα επιδόσεων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) για νέα ελαφρά οχήματα για περισσότερα από δέκα χρόνια. Για την επίτευξη των στόχων CO2, ο κανονισμός επιβάλλει τη συγκριτική αξιολόγηση της κατανάλωσης ενέργειας και καυσίμου, καθώς και των εκπομπών CO2 των οχημάτων που εισέρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά, καθώς και τη σύγκριση σε επίπεδο στόλου έναντι των στόχων που καθορίζονται από τα πρότυπα. Η αποτελεσματικότητα των πολιτικών για το CO2 βασίζεται: (1) στη βελτίωση της τεχνολογίας των οχημάτων, (2) στην πραγματική χρήση των οχημάτων σε επίπεδο στόλου και (3) στην ικανότητα των μέτρων να μετασχηματίζουν σταδιακά τη σύνθεση του στόλου. Η παρούσα διατριβή αναπτύσσει και επιδεικνύει μεθόδους για τη συγκριτική αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της πολιτικής για το CO2 σε αυτές τις τρεις συνιστώσες. Δεδομένου ότι o κανονισμός της ΕΕ αναγνωρίζει τη σημασία της κατανόησης των αιτιών της απόκλισης και της μεταβλητότητας του πραγματικού κόσμου από τα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The European Union (EU) has set carbon dioxide (CO2) emission performance standards for new light-duty vehicles, a category that includes passenger cars and vans, for more than ten years. To achieve the scope of the CO2 standards, the regulation mandates the benchmarking of energy and fuel consumption, and CO2 emissions of the individual vehicle models entering the European market, and the fleet-level benchmarking versus targets set by the standards. The effectiveness of CO2 policies in reducing carbon dependency of road transport is based on (1) vehicle technology improvements, (2) the actual vehicle usage on the fleet level, and (3) the capacity of policy measures to progressively transform the powertrain composition of the fleet. The present thesis develops and demonstrates methods for benchmarking the effectiveness of the CO2 policy over these three components. Since the EU CO2 regulation has acknowledged the importance of understanding the causes of the real-world gap and variabil ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 5/2025)
DOI
10.12681/eadd/58739
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58739
ND
58739
Εναλλακτικός τίτλος
New methods for benchmarking energy consumption and CO2 emissions for road vehicles
Συγγραφέας
Κόμνος, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής
Εξεταστική επιτροπή
Ντζιαχρήστος Λεωνίδας
Σαμαράς Ζήσης
Φονταράς Γεώργιος
Κολτσάκης Γρηγόριος
Βλαχοκώστας Χρίστος
Giechaskiel Βarouch
Suarez Corujo Jaime
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού ➨ Μηχανολογια οχημάτων
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού ➨ Μηχανολογία
Λέξεις-κλειδιά
Συγκριτική αξιολόγηση οχημάτων; Εκπομπές CO2; Πολιτική CO2; Ελαφρά αυτοκίνητα; Κατανάλωση ενέργειας; Αντιστάσεις οχήματος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.