Θεωρητική και πειραματική διερεύνηση των εκπομπών αναθυμιάσεων υδρογονανθράκων από σύγχρονα βενζινοκίνητα οχήματα

Περίληψη

Ένα φυσικό μοντέλο το οποίο προσομοιώνει τις διαδικασίες προσρόφησης και εκρόφησης στον ενεργό άνθρακα κανίστρου αναπτύχθηκε από πειραματικά δεδομένα που προέκυψαν από επαναλαμβανόμενες μετρήσεις σε ένα κάνιστρο. Το μοντέλο αυτό είναι σε θέση να προβλέπει τη συμπεριφορά του κανίστρου κάτω από διαφορετικές συνθήκες φόρτισης και εκφόρτισης και με τον τρόπο αυτό να προβλέπει κάτω από ποιές συνθήκες εμφανίζονται εκπομπές λόγω κορεσμού. Το φυσικό μοντέλο επιτυγχάνει τη θεωρητική προσομοίωση της προσρόφησης και εκρόφησης του βουτανίου σε ενεργό άνθρακα με πολύ καλή ακρίβεια. Στη συνέχεια αναπτύχθηκε ένα εμπειρικό μοντέλο το οποίο χρησιμοποιεί απλούστερες σχέσεις για την περιγραφή της προσρόφησης και εκρόφησης. Με βάση το εμπειρικό μοντέλο έγινε προσομοίωση μιας πλήρους διαδικασίας μέτρησης εκπομπών αναθυμιάσεων οχήματος η οποία επιτρέπει τον υπολογισμό των εκπομπών αναθυμιάσεων από οχήματα εφοδιασμένα με κάνιστρο ενεργού άνθρακα. Η ικανοποιητική συμφωνία μεταξύ μετρημένων και μοντελοποιημένω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

A physical model simulating canister adsorption and desorption processes on activated carbon was developed from experimental data obtained from repeated tests on a single carbon canister. The model is able to predict canister behaviour under different loading and purging conditions and is thus able to predict canister breakthrough emissions. The physical model can accurately simulate butane adsorption and desorption on activated carbon. An empirical model was then developed, using simpler expressions for describing adsorption and desorption. Based on the empirical model a full evaporative emissions test procedure was simulated, enabling the calculation of evaporative emissions from canister-equipped vehicles. The fair agreement between measured and modelled emissions verifies that the empirical model may be used for the estimation of evaporative emissions from modern gasoline vehicles. For the calibration of the model extensive testing was conducted on one vehicle and for the final val ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/15207
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/15207
ND
15207
Εναλλακτικός τίτλος
Theoretical and experimental investigation of evaporative hydrocarbon emissions from modern gasoline-fuelled vehicles
Συγγραφέας
Μέλλιος, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Χ.)
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ενεργειακός. Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής
Εξεταστική επιτροπή
Σαμαράς Ζήσης
Κυριάκης Νικόλαος
Πάττας Κωνσταντίνος
Μουσιόπουλος Νικόλαος
Στούρνας Σταμούλης
Τομπουλίδης Ανανίας
Λεμονίδου Αγγελική
Κολτσάκης Γρηγόριος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Αναθυμιάσεις καυσίμου; Προσρόφηση; Εκρόφηση; Κάνιστρο ενεργού άνθρακα; Βενζινοκίνητο όχημα; Φυσικό μοντέλο; Απογραφές εκπομπών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
149 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)