Περίληψη
Στην Ελλάδα, το σύστημα οργάνωσης της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης πρέπει να βασίζεται εξ ολοκλήρου σε όσα προβλέπει το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για το παιδαγωγικό σύστημα και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Αυτό έχει θετικές και αρνητικές συνέπειες για την ελληνική εκπαίδευση. Τα βασικά θετικά σημεία είναι ότι όλοι οι δάσκαλοι και οι μαθητές ακολουθούν ένα σαφές και καθορισμένο πρόγραμμα σπουδών, ενώ το προσωπικό πρέπει να συμπεριφέρεται με συγκεκριμένο τρόπο που προβλέπει το Υπουργείο. Από την άλλη πλευρά, η ηγεσία του σχολείου έχει πολύ περιορισμένη ικανότητα και ικανότητα να προωθήσει την αλλαγή και να οργανώσει τη μονάδα με έναν καινοτόμο και, ίσως, πιο αποτελεσματικό τρόπο. Έτσι, η ευελιξία τους είναι περιορισμένη και το σύστημα παραμένει ανελαστικό και δύσκολο στη διαχείριση. Η εκπαίδευση είναι ο βασικός θεσμικός μηχανισμός παραγωγής, συσσώρευσης και διάδοσης γνώσεων, δεξιοτήτων, ικανοτήτων και στάσεων και έχει πολυδιάστατες εκπαιδευτικές, οικονομικές, πο ...
Στην Ελλάδα, το σύστημα οργάνωσης της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης πρέπει να βασίζεται εξ ολοκλήρου σε όσα προβλέπει το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για το παιδαγωγικό σύστημα και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Αυτό έχει θετικές και αρνητικές συνέπειες για την ελληνική εκπαίδευση. Τα βασικά θετικά σημεία είναι ότι όλοι οι δάσκαλοι και οι μαθητές ακολουθούν ένα σαφές και καθορισμένο πρόγραμμα σπουδών, ενώ το προσωπικό πρέπει να συμπεριφέρεται με συγκεκριμένο τρόπο που προβλέπει το Υπουργείο. Από την άλλη πλευρά, η ηγεσία του σχολείου έχει πολύ περιορισμένη ικανότητα και ικανότητα να προωθήσει την αλλαγή και να οργανώσει τη μονάδα με έναν καινοτόμο και, ίσως, πιο αποτελεσματικό τρόπο. Έτσι, η ευελιξία τους είναι περιορισμένη και το σύστημα παραμένει ανελαστικό και δύσκολο στη διαχείριση. Η εκπαίδευση είναι ο βασικός θεσμικός μηχανισμός παραγωγής, συσσώρευσης και διάδοσης γνώσεων, δεξιοτήτων, ικανοτήτων και στάσεων και έχει πολυδιάστατες εκπαιδευτικές, οικονομικές, πολιτιστικές, κοινωνικές και πολιτικές λειτουργίες με οφέλη σε όλα τα θέματα της οικονομίας (άτομα, οικογένειες, οργανώσεις, τοπική κοινωνία και κράτος). Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (TQM) είναι μια καθαρά ανθρωποκεντρική θεωρία οργάνωσης και διαχείρισης. Βασίζεται στην αποτελεσματική αξιοποίηση και ανάπτυξη των δυνατοτήτων των εργαζομένων και προσφέρει τις συνθήκες εκείνες στις οποίες το ανθρώπινο δυναμικό μπορεί να αναπτύξει και να καλλιεργήσει τις δεξιότητές του και να αναπτυχθεί περαιτέρω. Αυτό το νέο «κίνημα» για τη βελτίωση της ποιότητας έχει αναγνωρίσει και προωθήσει σε μεγάλο βαθμό τον θεμελιώδη ρόλο και τη σημασία του ανθρώπινου δυναμικού και έδωσε τη βάση πάνω στην οποία μπορεί να οικοδομηθεί μια νέα προοπτική και «ιδεολογία», για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων με την ταυτόχρονη αποτελεσματική αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Βέροιας (Ημαθίας) και των Ιωαννίνων για βασικά θέματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού (τρόποι επιλογής διδακτικού προσωπικού και στελεχών εκπαίδευσης, ευκαιρίες κατάρτισης και εκπαίδευσης, ο τρόπος της ανάπτυξής τους και της παροχής ίσων ευκαιριών, ζητήματα αξιολόγησης της εργασίας τους και του έργου των διευθυντών σχολείων, των παραγόντων κινήτρων στην εργασία τους, ζητήματα υγείας και ασφάλειας στη σχολική μονάδα). Το θέμα προσεγγίστηκε με εκτεταμένη βιβλιογραφική ανασκόπηση, αλλά και πρωτογενή ποσοτική έρευνα, η οποία διεξήχθη, βάσει ενός πλήρως δομημένου ερωτηματολογίου, το οποίο διανεμήθηκε σε εκπαιδευτικούς των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Βέροιας και Ιωαννίνων. Η ποσοτική έρευνα αναλύθηκε μετά τη συλλογή των δεδομένων και την καταγραφή των ευρημάτων. Ο πληθυσμός της έρευνας ήταν οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Ηπείρου και Κεντρικής Μακεδονίας. Το σχολικό έτος 2021-2022 που συγκεντρώθηκαν τα στοιχεία στο Νομό Ημαθίας (Βέροια) υπηρετούσαν 928 εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στο Νομό Ιωαννίνων 1026 εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 463 εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Περιφερειών Ηπείρου και Ημαθίας. Στην παρούσα έρευνα, η αξιοπιστία του ερωτηματολογίου ενισχύθηκε καθώς διασφαλίστηκε η ανωνυμία των εκπαιδευτικών που αποτέλεσαν το δείγμα της έρευνας, στοιχείο που δίνει την ευκαιρία να συλλεχθούν ειλικρινείς απαντήσεις και επιπλέον επιλέχθηκε δείγμα συμμετεχόντων καταλλήλων να απαντήσουν στις ερωτήσεις της έρευνας. Τα αποτελέσματα αυτής της εργασίας αναδεικνύουν μια σειρά από επιμέρους αδυναμίες που διατρέχουν τη διοίκηση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα συνολικά. Επιπλέον, είναι προφανές ότι αυτές οι αδυναμίες πηγάζουν από την απουσία ολιστικής προσέγγισης στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στην εκπαίδευση.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
In Greece, the system of organization of public and private education must be based entirely on what the Ministry of Education, Religious Affairs and Sports provides for the pedagogical system and the Pedagogical Institute. This has both positive and negative consequences for Greek education. The main positive points are that all teachers and students follow a clear and defined curriculum, while the staff must behave in a specific way provided by the Ministry. On the other hand, school leadership has very limited capacity and competence to promote change and to organize the unit in an innovative and, perhaps, more efficient way. Thus, their flexibility is limited and the system remains inelastic and difficult to manage. Education is the basic institutional mechanism for the production, accumulation and dissemination of knowledge, skills, abilities and attitudes, and has multidimensional educational, economic, cultural, social and political functions with benefits to all subjects of the ...
In Greece, the system of organization of public and private education must be based entirely on what the Ministry of Education, Religious Affairs and Sports provides for the pedagogical system and the Pedagogical Institute. This has both positive and negative consequences for Greek education. The main positive points are that all teachers and students follow a clear and defined curriculum, while the staff must behave in a specific way provided by the Ministry. On the other hand, school leadership has very limited capacity and competence to promote change and to organize the unit in an innovative and, perhaps, more efficient way. Thus, their flexibility is limited and the system remains inelastic and difficult to manage. Education is the basic institutional mechanism for the production, accumulation and dissemination of knowledge, skills, abilities and attitudes, and has multidimensional educational, economic, cultural, social and political functions with benefits to all subjects of the economy (individuals, families, organizations, local society and state) Total Quality Management (TQM) is a purely anthropocentric theory of organization and management. It is based on the effective utilization and development of the potential of the employees and offers those conditions in which the human resources can develop and cultivate their skills and to develop further. This new "movement" for quality improvement has largely recognized and promoted the fundamental role and importance of human resources and provided the basis on which a new perspective and "ideology" can be built. For the development of businesses with the simultaneous efficient utilization of human resources. The purpose of this research work was to investigate the opinions of the secondary school teachers of Veria (Imathia) and Ioannina on basic issues of human resources management (the ways of selecting teaching staff and education executives, the opportunities for training and education, the way of development them and the provision of equal opportunities, evaluation issues of their work and the work of school directors, the motivation factors in their work, health and safety issues in the school unit). The subject was approached by extended literature review, but also by primary quantitative research, which was conducted, based on a fully structured questionnaire, which was distributed to teachers of secondary schools of Veria and Ioannina. The quantitative research was analyzed after the data collection and the recording of the findings. The population of the research was the Secondary Education teachers of the Region of Epirus and Central Macedonia. In the school year 2021-2022 when the datawas collected in the Prefecture of Imathia (Veria) 928 secondary educationteachers served and in the Prefecture of Ioannina 1026 secondary education teachers. A total of 463 Secondary Education teachers of the Regions of Epirus and Imathia participated in the survey. In the present research, the reliability of the questionnaire was strengthened as the anonymity of the teachers who were the sample of the research was ensured, an element that gives the opportunity to collecthonest answers and in addition a sample of participants suitable to answer the research questions was selected. The results of this work highlight a series of individual weaknesses that run through the administration of secondary education in Greece as a whole. Moreover, it is obvious that these weaknesses stem from the absence of a holistic approach to the management of human resources in education.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
En Grecia, el sistema de organización de la educación pública y privada debe basarse enteramente en lo que el Ministerio de Educación Asuntos Religiosos y Deportes prevé para el sistema pedagógico y el Instituto Pedagógico. Esto tiene consecuencias tanto positivas como negativas para la educación griega. Los principales puntos positivos son que todos los profesores y estudiantes siguen un plan de estudios claro y definido, mientras que el personal debe comportarse de una manera específica proporcionada por el Ministerio. Por otro lado, el liderazgo escolar tiene una capacidad y competencia muy limitadas para promover el cambio y organizar la unidad de una manera innovadora y, quizás, más eficiente. Por tanto, su flexibilidad es limitada y el sistema sigue siendo inelástico y difícil de gestionar. La educación es el mecanismo institucional básico para la producción, acumulación y difusión de conocimientos, habilidades, habilidades y actitudes, y tiene funciones educativas, económicas, c ...
En Grecia, el sistema de organización de la educación pública y privada debe basarse enteramente en lo que el Ministerio de Educación Asuntos Religiosos y Deportes prevé para el sistema pedagógico y el Instituto Pedagógico. Esto tiene consecuencias tanto positivas como negativas para la educación griega. Los principales puntos positivos son que todos los profesores y estudiantes siguen un plan de estudios claro y definido, mientras que el personal debe comportarse de una manera específica proporcionada por el Ministerio. Por otro lado, el liderazgo escolar tiene una capacidad y competencia muy limitadas para promover el cambio y organizar la unidad de una manera innovadora y, quizás, más eficiente. Por tanto, su flexibilidad es limitada y el sistema sigue siendo inelástico y difícil de gestionar. La educación es el mecanismo institucional básico para la producción, acumulación y difusión de conocimientos, habilidades, habilidades y actitudes, y tiene funciones educativas, económicas, culturales, sociales y políticas multidimensionales con beneficios para todos los sujetos de la economía (individuos, familias, organizaciones, sociedad local y estado). La Gestión de la Calidad Total (TQM) es una teoría puramente antropocéntrica de la organización y la gestión. Se basa en la utilización y el desarrollo efectivos del potencial de los empleados y ofrece las condiciones en las que los recursos humanos pueden desarrollar y cultivar sus habilidades y seguir desarrollándose. Este nuevo "movimiento" para la mejora de la calidad ha reconocido y promovido en gran medida el papel fundamental y la importancia de los recursos humanos y ha proporcionado la base sobre la cual se puede construir una nueva perspectiva e "ideología". Para el desarrollo de negocios con la simultánea utilización eficiente de los recursos humanos. El objetivo de este trabajo de investigación fue investigar las opiniones de los profesores de secundaria de Veria (Imathia) y Ioannina sobre cuestiones básicas de la gestión de recursos humanos (las formas de seleccionar al personal docente y a los directivos de la educación, las oportunidades de formación y educación, la forma de desarrollarlos y la provisión de igualdad de oportunidades, cuestiones de evaluación de su trabajo y del trabajo de los directores de escuela, los factores de motivación en su trabajo, cuestiones de salud y seguridad en la unidad escolar). El tema se abordó mediante una extensa revisión de la literatura, pero también mediante una investigación cuantitativa primaria, que se llevó a cabo sobre la base de un cuestionario completamente estructurado, que se distribuyó a los profesores de las escuelas secundarias de Veria y Ioannina. La investigación cuantitativa fue analizada después de la recolección de datos y el registro de los hallazgos. La población de la investigación fueron los profesores de Educación Secundaria de la Región de Epiro y Macedonia Central. En el año escolar 2021-2022, cuando se recogieron los datos, en Prefectura de Imathia (Veria) atendieron 928 profesores de educación secundaria y en Prefectura de Ioannina, 1026 profesores de educación secundaria. En la encuesta participaron un total de 463 profesores de educación secundaria de las regiones de Epiro e Imathia. En la presente investigación se fortaleció la confiabilidad del cuestionario ya que se aseguró el anonimato de los docentes que fueron la muestra de la investigación, elemento que brinda la oportunidad de recolectar respuestas honestas y además una muestra de participantes aptos para responder la investigación. Se seleccionó las preguntas. Los resultados de este trabajo resaltan una serie de debilidades individuales que afectan a la administración de la educación secundaria en Grecia en su conjunto. Además, es obvio que estas debilidades se derivan de la ausencia de un enfoque holístico de la gestión de los recursos humanos en la educación.
περισσότερα