Φυσική αγωγή και η συμβολή της στην ανάπτυξη της περιβαλλοντικής συνείδησης και συμπεριφοράς μαθητών δημοτικού σχολείου: απόψεις εκπαιδευτικών και μαθητών

Περίληψη

Η Φυσική Αγωγή αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό αντικείμενο σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης που προάγει τη γενική ανάπτυξη της προσωπικότητας των νέων. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει, να καταγράψει και να αξιολογήσει τις απόψεις τόσο των μαθητών ηλικίας 11 -12 ετών όσο και τις απόψεις των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής σχετικά με την περιβαλλοντική συνείδηση και συμπεριφορά των μαθητών. Αναμφισβήτητα, η αξία της φροντίδας του περιβάλλοντος είναι ζωτικής σημασίας καθώς συμβάλει στην αποτροπή μίας φυσικής καταστροφής καθώς και στην αποκατάσταση μίας περιβαλλοντικής φθοράς. Η περιβαλλοντική φροντίδα, αν και διδάσκεται στα σχολεία πολλοί εκπαιδευτικοί δεν εστιάζουν σε έννοιες και γνώσεις που σχετίζονται με το φυσικό περιβάλλον παρά μόνο στις ακαδημαϊκές επιδόσεις των μαθητών. Επομένως, στην παρούσα έρευνα θα εξετάσουμε τις απόψεις μαθητών και εκπαιδευτικών εφαρμόζοντας ποσοτική μέθοδο και συλλέγοντας ποσοτικά-αριθμητικά δεδομένα με τη χρήση ενός ανώνυμου ερωτηματολογίου κατ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Physical education is an important pedagogical subject at all levels of education that promotes the general development of young people's personality. The purpose of this study is to investigate, record and evaluate the views of both students aged 11 -12 years and the views of physical education teachers on students' environmental awareness and behavior. Undoubtedly, the value of caring for the environment is vital as it helps to prevent a natural disaster as well as to repair environmental damage. Although Environmental care is taught in schools, many teachers do not focus on concepts and knowledge related to the natural environment but only on the academic performance of students. Therefore, in this research we will examine the views of students and Physical education teachers by applying a quantitative method and collecting quantitative-numerical data using an anonymous questionnaire designed for the purposes of this study. A pilot survey was initially conducted with Physical Educat ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2025)
DOI
10.12681/eadd/57151
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57151
ND
57151
Εναλλακτικός τίτλος
Physical education and its contribution to the development of environmental awareness and behavior of primary school students: views of teachers and students
Συγγραφέας
Μαντζιούκα, Αλεξάνδρα (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Ζάραγκας Χαρίλαος
Πλακίτση Αικατερίνη
Μπεκιάρη Αλεξάνδρα
Γαβριλάκης Κωνσταντίνος
Γκιόσος Ιωάννης
Θάνος Θεόδωρος
Κώτσης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Φιλοξενία, Αναψυχή, Αθλητισμός και Τουρισμός
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Φυσική αγωγή; Περιβαλλοντική εκπαίδευση; Περιβαλλοντική συνείδηση; Περιβαλλοντική συμπεριφορά; Μαθητές δημοτικού; Εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.