Παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAFs) μέσω αεριοποίησης: μελέτη σκοπιμότητας/κλιμάκωσης & τεχνοοικονομική αξιολόγηση

Περίληψη

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) έχει θέσει ως στόχο τις μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050. Ο κύριος παράγοντας επίτευξης αυτού του στόχου αναμένεται να είναι η αυξανόμενη διείσδυση των βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAFs). Ο όρος SAFs αναφέρεται σε υγρά βιοκαύσιμα (που παράγονται από βιογενή πρώτη ύλη) ή ηλεκτροκαύσιμα (e-fuels) (που παράγονται από πράσινο υδρογόνο και CO2) που είναι πλήρως εναλλάξιμα υποκατάστατα της συμβατικής (ορυκτής) κηροζίνης. Τα SAFs έχουν υιοθετηθεί ως η πιο ελπιδοφόρα στρατηγική για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του τομέα λόγω της συμβατότητάς τους με την εκτεταμένη τρέχουσα υποδομή και τους περιορισμούς των διαθέσιμων εναλλακτικών λύσεων (π.χ. ηλεκτροκίνηση). Η χρήση υδρογόνου ή η ηλεκτροκίνηση απαιτούν βαθιές και συνολικές αλλαγές στον κλάδο και μπορούν να θεωρηθούν μόνο ως μακροπρόθεσμες εναλλακτικές.Η τεχνολογία τύπου HEFA, που βασίζεται στην υδρογόνωση χρησιμοποιημένων ελαίων/ζωικών λιπών, είναι η πιο οικονομικά προσιτή τεχνολογία π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

International Air Transport Association (IATA) has set the target of net-zero carbon emissions by 2050 for the aviation sector. The major factor in achieving net-zero is anticipated to be the increasing deployment of sustainable aviation fuels (SAFs). SAFs refer to liquid biofuels (produced from sustainable biogenic feedstock) or e-fuels (produced from green hydrogen and CO2) that are interchangeable replacements of conventional petroleum-derived jet fuel. IATA has adopted SAFs as the most promising strategy to reduce the environmental impact of the sector due to their compatibility with the extensive current infrastructure and the limitations of viable alternatives (e.g. electrification). Hydrogen aviation or electrification require deep and all-encompassing changes in the industry and can be considered only as long-term alternatives. Hydroprocessed esters and fatty acids (HEFA), produced from the hydrotreatment of waste fats, oils, and greases, is the most cost-affordable SAF option ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57141
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57141
ND
57141
Εναλλακτικός τίτλος
Production of sustainable aviation fuels (SAFs) via gasification-based pathways: a feasibility/scalability study & techno-economic assessment
Συγγραφέας
Δέτσιος, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Παντελής)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Αγροτικής Ανάπτυξης, Διατροφής και Αειφορίας. Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης, Αγροδιατροφής και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων
Εξεταστική επιτροπή
Ορφανουδάκης Νικόλαος
Γραμμέλης Παναγιώτης
Σταθόπουλος Βασίλειος
Βραχόπουλος Μιχαήλ
Καλλίγερος Σταμάτης
Γούλα Μαρία
Κούκου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΠεριβαλλοντική Μηχανική ➨ Ενέργεια και Καύσιμα
Λέξεις-κλειδιά
Βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα; Τεχνοοικονομική ανάλυση; Βιοκαύσιμα επόμενης γενιάς; Προσομοιώσεις; Βιομάζα-σε-υγρό
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.