Οιδίποδας και Ιοκάστη. Εικόνες πριν και μετά την τύφλωση: μουσική παράσταση βασισμένη στην αναζήτηση της έννοιας του τραγικού, στις φιλοσοφικές προεκτάσεις του τραγικού συμβάντος της τύφλωσης του Οιδίποδα και της δραματικής υπόστασης της Ιοκάστης

Περίληψη

Στην παρούσα διδακτορική διατριβή συμπεριλαμβάνονται: 1) το μουσικό θέατρο Οιδιπόδειο Σέλας (Project I), 2) το χορόδραμα Οιδιπόδειο Σέλας (Project ΙΙ), 3) το θεωρητικό υπόμνημα που συνοδεύει τα δύο έργα. Βασικός άξονας της πρωτότυπης μουσικής σύνθεσης είναι αφενός η αναζήτηση της έννοιας του τραγικού μέσα από τη σχέση Οιδίποδα – Ιοκάστης κι αφετέρου η μεταφορά αυτής της φιλοσοφικής προδιάθεσης στο μουσικό υλικό και στην σκηνική δράση. Το πρώτο σκηνικό μουσικό δρώμενο, διάρκειας ογδόντα ενός λεπτών, χωρισμένο σε δύο πράξεις, εμπεριέχει όλα εκείνα τα στοιχεία που αφορούν στο σύγχρονο μουσικό θέατρο και το καθιστούν ένα είδος ζωντανό και συνεχώς εξελίξιμο. Είναι γραμμένο για ενόργανο σύνολο, τις φωνές των κύριων ρόλων, τετράφωνη μικτή χορωδία, και συμμετέχουν ένας αφηγητής, ένας άνδρας χορευτής (ο ρόλος του Οιδίποδα) και ομάδα τριών γυναικών χορευτριών. Το δεύτερο δρώμενο, διάρκειας σαράντα λεπτών, είναι ένα χορόδραμα σε τέσσερα μέρη, το οποίο αντλεί όλο το μουσικό υλικό από το πρώτο έργ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral dissertation includes: 1) the musical theater Oedipus Sélas (Project I), 2) the choreodrama Oedipus Sélas (Project II), 3) this paper that supplements the artistic part of my doctoral dissertation. The main axis of the original musical composition is, on the one hand, the search for the meaning of the tragic through the relationship between Oedipus and Jocasta and, on the other hand, the transfer of this philosophical predisposition to musical material and stage action. The first work, lasting eighty-one minutes divided into two acts, contains all those elements related to contemporary music theater and make it a genre alive and constantly evolving. It is written for ensemble, voices of main roles, mixed choir, and features a narrator, a male dancer (the role of Oedipus) and a group of three female dancers. The second performance, lasting forty minutes, is a four-part choreodrama, which draws all the musical material from the first work, but it is four solo strings with e ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Diese Dissertation beinhaltet: 1) das Musiktheater Oedipus Sélas (Project I), 2) das Choreodrama Oedipus Sélas (Project II), 3) diese Arbeit, die den künstlerischen Teil meiner Dissertation ergänzt. Die Hauptachse der ursprünglichen musikalischen Komposition ist einerseits die Erforschung der Bedeutung des Tragischen durch die Beziehung zwischen Ödipus und Iokaste und andererseits die Umsetzung dieser philosophischen Grundlage in musikalische Elemente und Bühnenhandlung. Das erste Werk, das einundachtzig Minuten dauert und in zwei Akten unterteilt ist, enthält alle Bestandteile des zeitgenössischen Musiktheaters, die es zu einer lebendigen und sich ständig weiterentwickelnden Kunstform machen. Es ist für Instrumental Ensemble, Stimmen der Hauptrollen, vierstimmigen gemischten Chor geschrieben und besteht aus einem Erzähler, einem männlichen Tänzer (die Rolle des Ödipus) und einer Gruppe von drei Tänzerinnen. Die zweite Aufführung, die vierzig Minuten dauert, ist für vier Solo-Streicher ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57140
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57140
ND
57140
Εναλλακτικός τίτλος
Oedipus and Jocasta. Scenes before and after the blindness: a musical performance based on the quest for the notion of the tragic, the philosophical implications of the tragic event of Oedipus' blindness and the dramatic hypostasis of Jocasta
Ödipus und Iokaste. Bilder vor und nach der Blendung: eine szenisch-musikalische aufführung auf der suche nach der bedeutung des tragischen, den philosophischen implikationen des tragischen ereignisses der blendung des Ödipus und der dramatischen hypostase der Iokaste
Συγγραφέας
Παπουτσής, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Σπύρος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Μουσικής και Οπτικοακουστικών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Μαραγκόπουλος Δημήτριος
Παπαδάτος Ιωσήφ
Λαπιδάκης Μιχαήλ
Μνιέστρης Ανδρέας
Τσούχλος Νικόλαος
Τρυπάνη Δήμητρα
Παπαγεωργίου Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Μουσική
Λέξεις-κλειδιά
Μουσικό θέατρο; Χορόδραμα; Σύγχρονη μουσική; Οιδίποδας; Ιοκάστη; Σφίγγα; Αντιγόνη; Ηλεκτροακουστική μουσική; Θεατρικό σχόλιο; Αρχαιοελληνικός μύθος; Μουσική σύνθεση; Μουσική δραματουργία; Μουσικά δρώμενα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.