Μουσικές ιστορίες πόλης: η ιστορία των αυτοσχέδιων μουσικών στούντιο της Θεσσαλονίκης

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή είναι μια πολυδιάστατη ιστορική αποτύπωση των αυτοσχέδιων μουσικών στούντιο της Θεσσαλονίκης, και των πρακτικών που αναπτύχθηκαν μέσα και γύρω από αυτά. Τα αυτοσχέδια μουσικά στούντιο (ΑΜΣ) ή αλλιώς «προβάδικα» είναι εξωθεσμικοί, αυτοδιαχειριζόμενοι μουσικοί χώροι, όπου μουσικές διαδικασίες και εναλλακτικές μορφές κοινωνικότητας συντελούν ζυμώσεις που διαπερνούν τη μουσική ζωή της Θεσσαλονίκης σε βάθος αρκετών δεκαετιών. Ωστόσο, η δράση των χώρων αυτών παραμένει σε μεγάλο βαθμό αθέατη, καθώς μέχρι τώρα έλειπε η συστηματική διερεύνηση. Εκκινώντας από την ιστοριογραφία των δημοφιλών μουσικών ειδών και ειδικότερα από το νεοσύστατο επιστημολογικό πλαίσιο των D.I.Y. εναλλακτικών κουλτουρών, η έρευνα επιδιώκει να αποτυπώσει όχι μόνο τα ΑΜΣ καθαυτά ως χώρους, αλλά και τις πολλαπλές δικτυακές συνάψεις που πυροδότησαν μέσα στην πόλη. Η ιστορική αποτύπωση εστιάζει στην πρώτη εικοσαετία της παρουσίας τους στη Θεσσαλονίκη (μέσα ’70-αρχές ’90), καθώς και στο D.I.Y./D.I.T. (do-it ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis is a multidimensional historical record of the D.I.Y. music studios of Thessaloniki, and the practices that developed in and around them. Those makeshift music studios or otherwise provadika (rehearsal spaces) are extra-institutional, self-managed musical spaces, where musical processes and alternative forms of sociability produce lasting blends that pervade the musical life of Thessaloniki over several decades. However, the action of these spaces remains largely undocumented. Starting from the historiography of popular music genres and drawing from recent epistemological work on D.I.Y. and alternative popular cultures, this study seeks to shed light not only on the studio spaces themselves, but also the multiple network nodes they triggered within the city. The narrative focuses on the first twenty years of their presence in Thessaloniki (mid-70s-early 90s), as well as on the D.I.Y./D.I.T. (do-it-yourself/do-it-together) music network that emerged in and around the studio ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54297
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54297
ND
54297
Εναλλακτικός τίτλος
Urban music histories: the story of Thessaloniki’s D.I.Y. music studios
Συγγραφέας
Καραμούτσιου, Αλεξάνδρα (Πατρώνυμο: Απόστολος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Στεφάνου Δανάη-Μαρία
Χάρδας Κωνσταντίνος
Παπαέτη Άννα
Κανελλόπουλος Παναγιώτης
Σακαλλιέρος Γεώργιος
Βούβαρης Πέτρος
Καλλιμοπούλου Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Μουσική
Λέξεις-κλειδιά
Μουσική ιστοριογραφία; Σπουδές δημοφιλούς μουσικής; Μεταπολίτευση; D.I.Y εναλλακτικές κουλτούρες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)