Ευρωπαϊκή ταυτότητα και εκπαιδευτική πολιτική μέσα από το πρόγραμμα Erasmus

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει την πολυδιάστατη έννοια της ευρωπαϊκής ταυτότητας στο πλαίσιο του προγράμματος ανταλλαγής φοιτητών Erasmus. Συγκεκριμένα, εξετάζεται κατά πόσο το πρόγραμμα Erasmus φαίνεται να σχετίζεται με την αυτοαντίληψη και αυτοπροσδιορισμό της ευρωπαϊκής ταυτότητας των Ελλήνων φοιτητών που έχουν συμμετάσχει σε αυτό. Η ευρωπαϊκή ταυτότητα παραμένει μια σύνθετη έννοια που δεν έχει έναν ενιαίο ορισμό γι΄ αυτό και διάφοροι ερευνητές έχουν επιδιώξει να τη μετρήσουν μέσω διάφορων εργαλείων και μεθοδολογιών. Η παρούσα έρευνα υιοθετεί δύο από τα πιο διαδεδομένα τέτοια εργαλεία σε σχετικές έρευνες: την επίσημη προσέγγιση αυτοπροσδιορισμού ταυτότητας που έχει καθιερωθεί στο Ευρωβαρόμετρο, και την προσέγγιση του Sigalas (2010). Τα εργαλεία αυτά συνδυάζονται για τη δημιουργία και στατιστική ανάλυση 325 ερωτηματολογίων που έχουν συμπληρωθεί από Έλληνες φοιτητές που έχουν ήδη συμμετάσχει στο πρόγραμμα Erasmus την περίοδο 2010-2021. Ο κύριος στόχος αυτής της έρευν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this research is to investigate the multidimensional concept of European identity within the context of the Erasmus student exchange program. Specifically, it examines the extent to which the Erasmus program is related to the self-perception and self-identification of European identity among Greek students who have participated in it. European identity remains a complex concept that does not have a single definition. Therefore, various researchers have attempted to measure it through different tools and methodologies. This study adopts two of the most widespread such tools in relevant research: the official self-identification approach established in the Eurobarometer and the approach by Sigalas (2010). These tools are combined to create and statistically analyze 325 questionnaires completed by Greek students who participated in the Erasmus program from 2010 to 2021. The main goal of this research is to examine the correlation between the decision to participate in the E ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57134
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57134
ND
57134
Εναλλακτικός τίτλος
European identity and education policy through the Erasmus program
Συγγραφέας
Σαμαρτζής, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Γουβιάς Διονύσιος
Βιτσιλάκη Χρυσή
Ράπτης Νικόλαος
Θεοδωροπούλου Έλενα
Παπαβασιλείου Βασίλειος
Νικολάου Ελένη
Κουρουτσίδου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, γενικά
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση; Εκπαιδευτική πολιτική; Εράσμους; Ευρωπαϊκή ταυτότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)