Η εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα ως υποστηρικτικά εργαλεία για μία οικουμενική εκπαίδευση σε μεταναστευτικές κοινωνίες

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα έχει ως βασικό της στόχο να εξετάσει αν και με ποιον ή ποιους τρόπους η τεχνολογία εκτεταμένης πραγματικότητας και ειδικότερα η εικονική και η επαυξημένη πραγματικότητα είναι σε θέση να αποκαλύψουν, να επηρεάσουν και να διαμορφώσουν τα νοητικά μοντέλα των χρηστών τους γύρω από το πολυδιάστατο κοινωνικό φαινόμενο της μετανάστευσης. Αν είναι σε θέση οι τεχνολογίες αυτές να ευαισθητοποιήσουν και να παρακινήσουν τους χρήστες τους, ώστε να θελήσουν να ενημερωθούν περαιτέρω για το προσφυγικό ζήτημα. Αν μπορούν να επηρεάσουν θετικά τον τρόπο που εκλαμβάνεται ο «Άλλος» και αν έχουν τη δυνατότητα να κινητοποιήσουν τους χρήστες τους, ώστε να υιοθετήσουν μια ενεργή κοινωνικά στάση απέναντι στο συγκεκριμένο κοινωνικό πρόβλημα. Τέλος, η έρευνα εξετάζει αν δημιουργούν οι συγκεκριμένες τεχνολογίες ως μέσα μαζικής επικοινωνίας συνθήκες που ευνοούν τον κριτικό μιντιακό γραμματισμό και τις κατάλληλες αρθρώσεις για τη μετανάστευση. Για να γίνει αυτό δημιουργήθηκαν δύο συνθέσεις που αναπα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main objective of this research is to examine whether and in what ways extended reality technology and in particular virtual and augmented reality are able to reveal, influence and shape the mental models of their users around the multidimensional social phenomenon of migration. Whether these technologies are able to raise awareness and motivate their users to want to become further informed about this particular issue. Whether they can positively influence the way the "Other" is perceived and whether they have the potential to mobilize their users to adopt an active social attitude towards this social problem. Finally, the research examines whether these specific technologies as mass media create conditions conducive to critical media literacy and appropriate articulations of migration. In order to do this, two compositions representing a refugee movement by sea were created (one as a virtual reality simulation and one as an augmented reality composition) with which the sample of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57054
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57054
ND
57054
Εναλλακτικός τίτλος
Virtual and augmented reality as supporting tools for a universal education in migrant societies
Συγγραφέας
Κούρτης, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Θεοφάνης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Κλασικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών
Εξεταστική επιτροπή
Μπάρος Βασίλειος
Κέκκερης Γεράσιμος
Μυλωνάκου-Κεκέ Ηρώ
Παρθένης Χρήστος
Αναστασόπουλος Γεώργιος
Μουρούτσος Σπυρίδων
Παγγέ-Λέκκα Πολυξένη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Εκτεταμένη πραγματικότητα; Εικονική πραγματικότητα; Επαυξημένη πραγματικότητα; Μεταναστευτική έρευνα; Πολιτική παιδεία; Νοητικά μοντέλα; Ανάλυση λανθανουσών κλάσεων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)