Ανάπτυξη ψηφιακού εργαλείου παρέμβασης (serious game), για τη βελτίωση της προσοχής και της μνήμης παιδιών του Δημοτικού με ΔΕΠΥ

Περίληψη

Τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού (serious games) έχει μελετηθεί ότι προσφέρουν πλεονεκτήματα στους μαθητές με αναπτυξιακές δυσκολίες στη μνήμη και την προσοχή στα γνωστικά αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε σχέση με την παραδοσιακή διδασκαλία. Έχει παρατηρηθεί ότι είχαν αυξημένο μαθησιακό κίνητρο και οι επιδόσεις τους ήταν σημαντικά υψηλότερες και έφθαναν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους σε σχέση με την ομάδα ελέγχου (κεφάλαιο 1). Η διατριβή έχει στόχο να παρουσιάσει αρχικά την επίδραση των serious games σε ένα ευρύ φάσμα αναπτυξιακών δυσκολιών και διαταραχών που επηρεάζουν τη μνήμη και την προσοχή. Θα παρουσιάσουμε την επίδραση των serious games στα επιμέρους μαθησιακά αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος από την προσχολική έως και την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θα παρουσιάσουμε την χρήση των serious games ως μέρος της διεπαφής εγκεφάλου και υπολογιστή για την ανάπτυξη μιας σειράς δεξιοτήτων σχετικών με την κινητικότητα, την επικοινωνία ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Serious games have been shown to offer advantages to students with developmental difficulties in memory and attention to the cognitive subjects of the curriculum in primary and secondary education compared to traditional teaching. It has been observed that they had increased learning motivation and their performance was significantly higher and reached their maximum potential than the control group (chapter 1). The thesis initially aims to present the effect of serious games on a wide range of developmental difficulties and disorders that affect memory and attention. We will present the effect of serious games on the individual learning subjects of the curriculum from preschool to higher education. We will present the use of serious games as part of the brain-computer interface to develop a range of skills related to mobility, communication, creativity, and emotion. We will highlight the value of serious games in the rehabilitation of various disabilities with the patient-centered appr ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57039
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57039
ND
57039
Εναλλακτικός τίτλος
Development of a digital intervention tool (serious game) to improve the attention and memory of primary school children with ADHD
Συγγραφέας
Παπαναστασίου, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Παντελής)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων
Εξεταστική επιτροπή
Σκιάνης Χαράλαμπος
Δρίγκας Αθανάσιος
Σούλης Σπυρίδων-Γεώργιος
Κορμέντζας Γεώργιος
Σκούτας Δημήτριος
Καβαλλιεράτου Εργίνα
Βέρδης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Παιχνίδια σοβαρού σκοπού; Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ); Εργαζόμενη μνήμη; Προσοχή; Εκτελεστικές λειτουργίες; Παρέμβαση; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Εκπαιδευτικά ψηφιακά εργαλεία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)