Διαμεσική αφήγηση και συμμετοχική παραγωγή κινηματογράφου και νέων μέσων, στην εποχή του Web3

Περίληψη

Η συμμετοχικότητα και η διαμεσικότητα είναι δύο από τα βασικότερα χαρακτηριστικά του διαδικτύου και των ψηφιακών μέσων. Η παρούσα διατριβή διερευνά το ζήτημα της επίτευξης καλλιτεχνικής έκφρασης και συνοχής μέσα από το πρίσμα συμμετοχικής παραγωγής κινηματογράφου. Μπορεί μια πολυφωνική, συμμετοχική, από τη βάση προς την κορυφή, διαδικασία στην παραγωγή κινηματογράφου, να οδηγήσει στη δημιουργία έργων με καλλιτεχνική συνοχή και συγκρότηση; Στα κεφάλαια που ακολουθούν, το ερώτημα αυτό διερευνάται θεωρητικά και πρακτικά. Θεωρητικά προσεγγίζεται μέσα από το πλαίσιο της διαμεσικής αφήγησης, των θεωριών δημιουργικής κυριότητας και της ιστορίας του διαδικτύου, ενώ πρακτικά μέσα από επτά πειράματα βάσης που οδήγησαν σε ένα συμμετοχικό έργο διαμεσικής αφήγησης σχεδιασμένο για τα νέα πρότυπα του Web3. Η διατριβή περιέχει την ιστορία του διαδικτυακού βίντεο και των κυριότερων εξελίξεων και τάσεων που καθόρισαν την σημερινή μορφή και θέση του βίντεο στην καθημερινή επικοινωνία και στα μέσα δικτύωσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Participatory culture and transmediality are two of the most intrinsic characteristics of the internet and digital media. This thesis explores the issue of achieving creative coherence and authorship in participatory transmedia film productions. Can a polyphonic, participatory, bottom-up process in film production lead to the creation of works with artistic coherence? In the following chapters, this question is explored theoretically and practically. Theoretically it is approached through the framework of transmedia storytelling, authorship theories, participatory filmmaking and web video history. Practically it is approached through seven artwork-experiments that led to the design of a participatory transmedia storytelling project designed with Web3 standards. This thesis contains the history of online video and the main developments and trends that have determined the current state of video in everyday communication and social media. At the same time, it explores how gamification and ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 1/2026)
DOI
10.12681/eadd/55810
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55810
ND
55810
Εναλλακτικός τίτλος
Transmedia storytelling and participatory production of cinema and new media, in the age of web3
Συγγραφέας
Δεληνικόλας, Δημήτρης (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Τομέας Πολιτισμού, Περιβάλλοντος, Επικοινωνιακών Εφαρμογών και Τεχνολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Χαρίτος Δημήτρης
Κομμηνού Μαρία
Μουρλάς Κωνσταντίνος
Στεφανή Ευανθία
Σκοπετέας Ιωάννης
Δεληγιάννης Ιωάννης
Κυριακουλάκος Παναγιώτης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Κινηματογράφος, Ραδιόφωνο, Τηλεόραση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Τέχνες, διεπιστημονική προσέγγιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΜΜΕ και Επικοινωνίες ➨ Μέσα επικοινωνίας
Λέξεις-κλειδιά
Διαμεσική αφήγηση; Κοσμοπλασία; Συμμετοχικότητα; Διαδίκτυο; Κινηματογράφος; Νέα μέσα; Εικονική πραγματικότητα; Παιγνιοποίηση; Γεωτοποθετημένη αφήγηση; Έρευνα μέσω πρακτικής; Animation; Web3
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.