Συστήματα συστάσεων για τη γεφύρωση του χάσματος δεξιοτήτων μεταξύ αγοράς εργασίας και εκπαίδευσης στον τομέα της τεχνολογίας

Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία και, κατά συνέπεια, το ίδιο ισχύει και για τα σχετικά επαγγέλματα, όσον αφορά τις απαιτήσεις σε συγκεκριμένες τεχνολογικές δεξιότητες. Από την άλλη πλευρά, τα τεχνολογικά εκπαιδευτικά ιδρύματα συχνά δυσκολεύονται να συμβαδίσουν με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Κατ’ επέκταση, καταλήγουν να προσφέρουν γνώσεις και δεξιότητες που σε πολλές περιπτώσεις θεωρούνται ξεπερασμένες. Όσον αφορά τους φοιτητές και τους δια βίου μαθητές, ο στόχος τους είναι να αποφύγουν μαθήματα που προσφέρουν ξεπερασμένες γνώσεις και δεξιότητες, καθώς μακροπρόθεσμα στοχεύουν στην εύρεση κάποιας θέσης εργασίας, στην οποία θα αξιοποιούν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που έχουν αποκτήσει. Ακόμη, όσον αφορά τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μια σημαντική πρόκληση είναι να συμβαδίσουν με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας παρέχοντας μαθήματα και δεξιότητες που θα είναι χρήσιμα στην καριέρα των φοιτητών τους. Σε αυτό το πλαίσιο, αντικείμενο της διδακτορικής διατριβής είναι η γεφ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the last few years technology evolves rapidly, and as a result, the same applies to technology-related professions, concerning the need for specific skills. On the other hand, technological educational institutions oftentimes have difficulties to keep track and align with the labour market needs. Consequently, they sometimes end up teaching skills that are considered obsolete. Regarding students and lifelong learners, an important objective is to avoid courses that teach such skills, as they aim at landing a job in which they will utilise the skills they have acquired during their studies. Furthermore, with regards to educational institutions, an important challenge is to comply with the labour market needs, by providing courses that can be useful for the career of their students. In this context, this dissertation’s main objective is to bridge the gap between the skills taught by educational institutions and the ones required by the labour market in the technology sector, through t ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2024)
DOI
10.12681/eadd/55192
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55192
ND
55192
Εναλλακτικός τίτλος
Bridging the skill gap between the labor market and education in technology through recommender systems
Συγγραφέας
Καρακόλης, Ευάγγελος (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικών Βιομηχανικών Διατάξεων και Συστημάτων Αποφάσεων. Εργαστήριο Συστημάτων Αποφάσεων και Διοίκησης
Εξεταστική επιτροπή
Ασκούνης Δημήτριος
Ψαρράς Ιωάννης
Δούκας Χρυσόστομος
Μέντζας Γρηγόριος
Μαρινάκης Ευάγγελος
Βαρβαρίγου Θεοδώρα
Τσερπές Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ ➨ Υπολογιστές, Υλικό (hardware) και Αρχιτεκτονική
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση τεχνολογίας λογισμικού; Αγορά εργασίας; Συστήματα συστάσεων; Δεξιότητες; Επεξεργασία φυσικής γλώσσας; Έξόρυξη γνώσης από δεδομένα; Δικαιοσύνη στη τεχνητή νοημοσύνη; Ηθική στην τεχνητή νοημοσύνη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.