Σημαντικότητα διδακτικής των πιθανοτήτων στο σχολείο και παράγοντες που επηρεάζουν τη διδακτική διαδικασία

Περίληψη

Οι Πιθανότητες είναι ο κλάδος των μαθηματικών με την μεγαλύτερη χρηστικότητα στην καθημερινή ζωή (Batanero et al., 2016). Η απήχηση τους σε διάφορες επιστήμες, όπως η μετεωρολογία, οι φυσικές επιστήμες, οι επιστήμες υγείας και η οικονομία, αλλά και σε καταστάσεις που υπάρχει αβεβαιότητα ή ανάγκη πρόβλεψης, καθιστούν τις Πιθανότητες ένα πολύ ενδιαφέρον κομμάτι των μαθηματικών (Reia et al., 2019). Το γεγονός αυτό δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο κατά τον σχεδιασμό των προγραμμάτων σπουδών των μαθηματικών στις περισσότερες αναπτυσσόμενες χώρες. Κατά συνέπεια, πολλές χώρες ανά τον κόσμο εμπλούτισαν το πρόγραμμα σπουδών τους για τα μαθηματικά με την εισαγωγή των Πιθανοτήτων (Batanero et al., 2016). Μεταξύ των χωρών αυτών, η Ελλάδα διαμόρφωσε ένα πλούσιο πρόγραμμα σπουδών για τις Πιθανότητες, το οποίο βρίσκεται εν ενέργεια από το 2003 έως σήμερα. Η χώρα στο πρόγραμμα της, εντάσσει την Πιθανότητα στην Πρωτοβάθμια και την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χωρίζοντας τους διδακτικούς στόχους ανάλ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Probability is one of the mathematics domains with the greatest usefulness in everyday life (Batanero et al., 2016). Their appeal in various sciences, such as meteorology, natural sciences, health sciences and economics, but also in situations where there is uncertainty or the need for a forecast, makes Probability a very interesting field of mathematics (Reia et al., 2019). This fact could not be unnoticed when designing mathematics curricula in most developing countries. As a result, many countries around the world have enriched their mathematics curriculum with the introduction of Probabilities (Batanero et al., 2016).Among these countries, Greece has developed a rich curriculum for Probability, which has been in effect since 2003. The country in its program, includes Probability in Primary and Secondary education, dividing the teaching objectives according to the age level of the students. In addition, the paper analyses the educational systems of Singapore and the Netherlands, as ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54815
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54815
ND
54815
Εναλλακτικός τίτλος
The importance of teaching probability in school and factors that affect the teaching process
Συγγραφέας
Ζώρζος, Μιχαήλ (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Αυγερινός Ευγένιος
Φιλιππάκης Μιχαήλ
Κόττα-Αθανασιάδου Ευαγγελία
Παπαναστασίου Νικόλαος
Σκουμιός Μιχαήλ
Φωκίδης Εμμανουήλ
Τραντάς Πέτρος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά ➨ Στατιστική και Πιθανότητες
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Πιθανότητες; Χρησιμότητα; Σχολικά βιβλία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)