Παιδεία στα μέσα και ειδησεογραφική παιδεία στην ψηφιακή κοινωνία της γνώσης: πληροφορία και σύγχρονοι γραμματισμοί

Περίληψη

Ο «εγγράμματος άνθρωπος» στην κοινωνία της πληροφορίας και των ψηφιακών μέσων δεν είναι πλέον εκείνος που γνωρίζει γραφή και ανάγνωση, αλλά αυτός που αναπτύσσει γνωστικές, ψηφιακές, λειτουργικές και κοινωνικές δεξιότητες ώστε να μπορεί να κατανοεί, να κρίνει και να χρησιμοποιεί τα πολυμεσικά κείμενα στην καθημερινή του ζωή και κατά την συμμετοχή του σε δημοκρατικές διαδικασίες. Σε αυτό το στόχο αποσκοπεί η Παιδεία στα Μέσα (Media Literacy), που έχει επικοινωνιακή, πληροφοριακή, κοινωνικοποιητική και παιδαγωγική διάσταση. Η ΠΜ Αποτελείται από ένα σύνθετο σύνολο γνώσεων, δεξιοτήτων, στάσεων και οριζόντιων ικανοτήτων και πρακτικών, που επιτρέπουν αποτελεσματική πρόσβαση, ανάλυση, κριτική αξιολόγηση, ερμηνεία, χρήση, δημιουργία και δημοσιοποίηση πληροφοριών, μέσων και μηνυμάτων με τη χρήση των υφιστάμενων τεχνολογιών, μέσων, εργαλείων και δικτύων, σε μια ορθολογική και ηθική βάση, και συνιστά αναπόσπαστο μέρος των λεγόμενων «δεξιοτήτων του 21ου αιώνα». Η διατριβή εξετάζει τις δεξιότητες πρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The "literate person" in the information and digital media society is no longer the one who knows how to read and write, but the one who develops cognitive, digital, functional, and social skills in order to be able to understand, evaluate, and use multimedia texts in his/her daily life and when participating in democratic processes. This is the aim of Media Literacy, which has communicative, informative, socializing, and pedagogical dimensions and incorporates a complex set of knowledge, skills, attitudes, and cross-cutting competences and practices that enable effective access, analysis, critical evaluation, interpretation, use, creation, and dissemination of information, media, and messages, by means of using digital technologies, media, tools, and networks on a rational and ethical basis, as an integral part of the so-called "21st century skills". This thesis examines the media literacy skills of graduate and post graduate students of Aristotle University of Thessaloniki, users of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54555
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54555
ND
54555
Εναλλακτικός τίτλος
Media literacy and news literacy in digital knowledge societies: information and modern literacies
Συγγραφέας
Χρυσανθοπούλου, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ
Εξεταστική επιτροπή
Παναγιώτου Νικόλαος
Γαρδικιώτης Αντώνιος
Τσέκερης Χαράλαμπος
Βαμβακάς Βασίλειος
Θεοδοσιάδου Σοφία
Τζωαννοπούλου Μαρίνα
Τσακαρέστου Μπέττυ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΜΜΕ και Επικοινωνίες ➨ Μέσα επικοινωνίας
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΜΜΕ και Επικοινωνίες ➨ Δημοσιογραφία
Λέξεις-κλειδιά
Παιδεία στα μέσα; Ειδησεογραφική παιδεία; Διαχείριση πληροφορίας στα ΜΚΔ; Ανάγνωση από χαρτί ή οθόνη; Κριτική διαχείριση πληροφορίας; Συμπεριφορές κατά την ειδησεογραφική ενημέρωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)