Η επίδραση της γλωσσικής πολυπλοκότητας στην κατανόηση πρότασης από παιδιά με αναγνωστικές δυσκολίες

Περίληψη

H επίδραση της συντακτικής πολυπλοκότητας κατά την επεξεργασία των προτάσεων έχει εξεταστεί εκτενώς (Nation & Snowling 2000, Erdocia et al. 2009, Blything & Cain 2016) και έχει διαπιστωθεί η αυξημένη πολυπλοκότητα των εξαρτημένων προτάσεων. Ειδικότερα, εντοπίζονται σε μαθητές με αναγνωστικές δυσκολίες (ΑΔ) ελλείμματα στη γνώση της σύνταξης (Nation & Snowling 2000), τα οποία τους προκαλούν δυσκολία στην επεξεργασία της πρότασης (Scott & Balthazar 2013) κυρίως κατά την ανάγνωση (Bentin et al. 1990), με αποτέλεσμα να επηρεάζεται η κατανόηση του γραπτού, αλλά και η επεξεργασία του προφορικού λόγου (Gough & Tunmer 1986, Dickinson et al. 2003). Η συγκεκριμένη διατριβή εξετάζει την επίδραση: α) του είδους της σύνδεσης, β) του είδους της πρότασης και γ) της σειράς όρων στην επεξεργασία των προτάσεων από παιδιά με αναγνωστικές δυσκολίες προκειμένου να διερευνηθεί αν επηρεάζεται η επεξεργασία της πρότασης από παράγοντες που σχετίζονται με τη δομική πολυπλοκότητα. Παράλληλα, εξετάζεται και με π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The effect of syntactic complexity on sentence processing has been widely studied (Nation & Snowling 2000, Erdocia et al. 2009, Blything & Cain 2016), and increased complexity of dependent sentences has been found. Specifically, deficits in syntactic knowledge (Nation & Snowling 2000) have been found in students with reading difficulties (RD), leading to difficulties in sentence processing (Scott & Balthazar 2013), particularly in reading (Bentin et al. 1990), which affects both written comprehension and oral processing (Gough & Tunmer 1986, Dickinson et al. 2003).This thesis examines how (a) conjunction type, (b) sentence type, and (c) word order affect sentence processing in children with reading difficulties in order to determine whether sentence processing is influenced by factors related to structural complexity. At the same time, we will examine how the reading difficulties found in the first group of children affect the processing of complex sentences. These questions will also ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53136
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53136
ND
53136
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of linguistic complexity on sentence comprehension by children with reading difficulties
Συγγραφέας
Χρίστου, Θεοφανώ (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλολογίας. Τομέας Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Μαστροπαύλου Μαρία
Λεκάκου Μαρία
Παπαδοπούλου Δέσποινα
Σφακιανάκη Άννα
Ζακοπούλου Βικτωρία
Τερζή Αρχόντω
Περιστέρη Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Λέξεις-κλειδιά
Αναγνωστικές δυσκολίες; Ψυχογλωσσολογία; Eπεξεργασία λόγου; Εξαρτημένες προτάσεις; Σειρά όρων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)