Ενσωμάτωση συνεργατικών εργαλείων του παγκοσμίου ιστού σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα: αξιοποίηση του μοντέλου TPACK στο σχεδιασμό ενός προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών με Wiki

Περίληψη

Στη σύγχρονη εποχή συχνά αξιοποιούνται εργαλεία ΤΠΕ στην εκπαίδευση με σκοπό να προσφέρουν μια προστιθέμενη αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι προσδοκίες για τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν από την αξιοποίηση των ΤΠΕ είναι μεγάλες. Εντούτοις, πολλές έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι οι προσδοκίες αυτές δεν επαληθεύονται στον επιθυμητό βαθμό, γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη για περαιτέρω έρευνα. Λειτουργώντας στο πλαίσιο αυτό, η συγκεκριμένη διατριβή επιλέγει να ασχοληθεί με τη διαδικτυακή τεχνολογία των wikis και τους παράγοντες που επηρεάζουν την εποικοδομητική αξιοποίησή της στην εκπαίδευση. Μελετώντας τα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης τεχνολογίας και συνδέοντάς τα με θεωρίες μάθησης, θεωρίες κινήτρων, εκπαιδευτικές μεθόδους και τεχνικές καταλήγει σε συμπεράσματα για τον βέλτιστο τρόπο αξιοποίησής της.Οι παρατηρήσεις αυτές αξιοποιούνται στη συνέχεια στο πλαίσιο ενός ιδεατού εκπαιδευτικού σεμιναρίου επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. Το πρόγραμμα επιμόρφωσης βασίζεται στη μικτή ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In our digital world, ICT tools are frequently used in education in order to offer an added value to the educational process. The expectations for the benefits that can obtained from the use of ICT tools are high. However, many studies conclude that these expectations are not always met and this creates the need for further research. In this context, this thesis focuses on the Web-based technology of wikis and the factors that influence its constructive use in education. By studying the characteristics of the specific technology and connecting them with learning theories, theories of motivation, educational methods and techniques, conclusions are reached about the best way to utilize it.These observations are then used in the context of an ideal educational scenario of a teacher training program. A blended learning approach is employed in the program supported by a wiki tool. The design of the program is based on the TPACK framework. TPACK is used to define the knowledge that the teach ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2024)
DOI
10.12681/eadd/52798
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52798
ND
52798
Εναλλακτικός τίτλος
Integrating collaborative web tools into educational environments: utilizing the TPACK model in designing a wiki-based teacher education program
Συγγραφέας
Καριπίδης, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Πρόδρομος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Πρέντζας Δημήτριος
Ρεκαλίδου Γαλήνη
Καραδημητρίου Κωνσταντίνος
Μάρκος Άγγελος
Παναγιώτου Νικόλαος
Πεντέρη Ευθυμία
Σιδηροπούλου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Wiki; Συνεργατική μάθηση; Στοχασμός; Κριτική σκέψη; Επιμόρφωση εκπαιδευτικών; Habermas
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.