Σχεδιάζοντας ένα πρόγραμμα σπουδών οπτικού πολιτισμού για την Ελληνική εκπαίδευση

Περίληψη

Η έρευνα αυτή συμβάλλει στην τρέχουσα συζήτηση για την ανάγκη επαναπροσδιορισμού των στόχων και του περιεχομένου της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης. Στόχος ήταν να καθοριστεί εάν ο οπτικός πολιτισμός θα μπορούσε να εισαχθεί ή όχι στο σχολικό πρόγραμμα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα και εάν ναι πώς. Η ανασκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας διεξήχθη για τον προσδιορισμό της τρέχουσας κατάστασης των γνώσεων σχετικά με την εκπαίδευση στον οπτικό πολιτισμό και μια ανάλυση των πρόσφατων μεταρρυθμίσεων στο πρόγραμμα σπουδών της ελληνικής τέχνης. Αυτό οδήγησε στην ανάπτυξη ενός θεωρητικού πλαισίου για την εμπειρική έρευνα στην Ελλάδα και έναν λειτουργικό ορισμό του οπτικού πολιτισμού και της διδακτικής του. Η έρευνα είχε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος, η ερευνήτρια πραγματοποίησε ομαδικές συνεντεύξεις με παιδιά, ηλικίας 6 έως 12 ετών, με σκοπό να καθορίσει τις προτιμήσεις τους για τα είδη του οπτικού πολιτισμού. Τα ευρήματα ήταν ότι αυτά τα παιδιά αντιλαμβάνονταν ότι ζούσαν και αλληλεπιδρούσαν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This research contributes to the current debate about the need to redefine the goals and content of art education. The aim was to establish whether or not visual culture should be introduced into the school curriculum at primary level in Greece and if so how. It began with a review of international literature conducted to determine the current state of knowledge about visual culture education and an analysis of recent reforms to the Greek art curriculum. This led to the development of a theoretical framework for the empirical research in Greece and a working definition of visual culture education.The research had two parts. In the first part, the researcher conducted group interviews with Greek children, aged between 6 and 12, for the purposes of establishing their preferences for visual culture genres and their understanding of everyday images as a learning resource. The findings were that these children were aware that they lived in and interacted with visual images in the real world ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52693
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52693
ND
52693
Εναλλακτικός τίτλος
Conceptualising a visual culture curriculum for Greek art education
Συγγραφέας
Χριστοπούλου, Μάρθα (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
University of Roehampton
Εξεταστική επιτροπή
Bamford Anne
Mason Rachel
Taylor Neal
Steers John
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Οπτικός πολιτισμός; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Διδακτική της τέχνης
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)