Φαντασματαγορία σε κρίση/της κρίσης: οπτικά μέσα και συλλογική εμπειρία του πολιτικού στην επιτέλεση ‘εικόνας’ και αγοράς

Περίληψη

Στην διδακτορική μου διατριβή, που εντάσσεται στο πλαίσιο της καλλιτεχνικής έρευνας, διερευνώ τρόπους με τους οποίους ένα καλλιτεχνικό γεγονός μπορεί να μετασχηματίσει το δημόσιο χώρο, την αγορά, από έναν τόπο εμπορευματοποίησης και κατανάλωσης σε ένα χώρο που ενεργοποιεί το πολιτικό, διαταράσσοντας την τάξη αυτού που κάθε φορά επιτρέπεται να είναι ορατό και μπορεί να ειπωθεί. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο 2012-2016 και πληροφορήθηκε άμεσα από το ιστορικό-κοινωνικό πλαίσιο αυτής της περιόδου. Ειδικότερα, θέτει ως πεδίο προβληματισμού τις πολιτικές της αισθητικής που κυριάρχησαν την περίοδο της οικονομικής και ανθρωπιστικής κρίσης στην Αθήνα και τις καλλιτεχνικές πρακτικές που βρίσκονταν στο προσκήνιο ως πιο ‘αντιπροσωπευτικές’ για την απόδοση του πολιτικού. Τα καλλιτεχνικά γεγονότα τις περισσότερες φορές βασίζονταν σε συμμετοχικά δρώμενα, χωρίς ιδιαίτερους οπτικούς πειραματισμούς, ενώ τα οπτικά μέσα περιορίζονταν στην τεκμηριωτική καταγραφή των συνεπειών της κρίσης.Για να ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this practice-based research, I am investigating ways in which an art event can transform the public space from a consumerist topos into a place that enacts the political, disturbing the order of the ‘seeable’ and ‘sayable’, and opening new perspectives in the relationship between the artist and the audience. I particularly focus on the case of the art scene of Athens, Greece, where I live and produce my artwork, and the specific politics of aesthetics that it has promoted during the period of the socio-economic crisis. Specifically, during this period, documentary aesthetics and participatory practices that lacked visual experimentations and outcomes were promoted as more capable of addressing the political than other forms of creative practices that are presumed to support the culture of consumption. To explore the above tensions between visuality and participatory practices, I critically employed the concept of phantasmagoria, which has been traditionally regarded as the symbol o ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52483
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52483
ND
52483
Εναλλακτικός τίτλος
Phantasma-agoria of/in crisis: lens-based media and collective experience of the political in performing ‘image’ and agora
Συγγραφέας
Πασχαλίδου, Μαρία (Πατρώνυμο: Χαράλαμπος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
De Montfort University. School of Arts. Department of Art, Design and Humanities
Εξεταστική επιτροπή
Simmons Mike
Amado Ines
Brand Carina
Linden Jane
Mosscrop Max
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Εικαστικές τέχνες
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Τέχνες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Φαντασμαγορία; Οπτικά μέσα; Επιτέλεση; Πολιτική εικόνα; Αισθητική; Συμμετοχική διάδραση; Οπτικότητα
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)