Πεποιθήσεις, ενδιαφέροντα και διδακτικές πρακτικές των εκπαίδευτικών στην εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη

Περίληψη

-

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Modern societies have been strongly confronted with a range of environmental and social issues. Policy- makers, youth, as well as research urge for escalating our efforts towards a more sustainable society. Sustainable Development (SD) focuses on improving the quality of environment and quality of life via an equitable economic growth. To achieve Sustainable Development, we need to undertake actions in order to cope with Sustainable Development challenges. Education for Sustainable Development (ESD) has the potential to help students, as the future adults, to develop their action- competence towards Sustainable Development issues. Especially, the instructional practices in ESD teaching, which the teachers apply in class, play herein an important role. Teachers’ beliefs and interest in ESD instructional practices have an influence on teachers’ ESD instructional practices. By investigating teachers’ ESD instructional practices as well as related beliefs and interests, this thesis sheds l ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52308
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52308
ND
52308
Εναλλακτικός τίτλος
Teachers’ beliefs, interests and instructional practices in education for sustainable development
Opvattingen, interesses en lespraktijken van leerkrachten in educatie voor duurzame ontwikkeling
Συγγραφέας
Σινάκου, Ελένη (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
University of Antwerp
Εξεταστική επιτροπή
Van Petegem Peter
Donche Vincent
Boeve-de Pauw Jelle
Crabbe Ann
Claes Ellen
Malandrakis Georgios
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη
Χώρα
Βέλγιο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)