Η εικαστική γλώσσα της θεατρικής αφίσας στην Ελλάδα την περίοδο 1950-2015: οι γραφιστικές τάσεις ως δίαυλος επικοινωνίας στη δημιουργία θεατρικών αφισών

Περίληψη

Η αφίσα ως λαϊκό μέσο επικοινωνίας εκφράζει δημόσια τον παλμό της κοινωνίας, τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά της για κάθε επίκαιρο θέμα που την απασχολεί. Η θεατρική αφίσα είναι αυτή από την οποία προκύπτουν οι πολιτιστικές αντιλήψεις και οι αισθητικές αναζητήσεις της κάθε κοινωνίας, σε συνδυασμό με τις επίκαιρες ανάγκες της. Η πλατιά διάδοσή της ως επικοινωνιακού μέσου, σε όλη τη διάρκεια του 20ού αιώνα, της δίνει τη θέση του εικαστικού ντοκουμέντου και αποτελεί σπουδαία πηγή πληροφοριών για τη θεατρολογία, δίνοντάς της σημαντικά στοιχεία και υλικό για έρευνα, εντάσσοντας το μήνυμα στην καλλιτεχνική υλοποίησή του. Σκοπός της θεατρικής αφίσας είναι να δημιουργήσει την επιθυμητή εντύπωση στον περαστικό μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα. Η σύνθεση και η δομή της είναι αυτές που καθορίζουν την ικανότητα αντίληψης του μηνύματος. Τα στοιχεία εικαστικής γλώσσας που τη συνθέτουν, έχοντας πάντα υπόψιν τις επιρροές που δέχτηκε από τα καλλιτεχνικά κινήματα, επιχειρούν παράλληλα μια συσχέτιση με ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The poster as a popular means of communication publicly expresses the pulse of society, its needs and interests for any topical issue that concerns it. The theater poster in particular, entails the cultural perceptions and aesthetic pursuits of each society, combined with its current needs. Its wide distribution as a means of communication, throughout the 20th century, makes it a visual document and a great source of information for the theatre studies, by providing them with important data and material for research, integrating the message into its artistic implementation. The purpose of the theatre poster is to create the desired impression on the passer-by within a minimal period of time. Its composition and structure determine the ability to perceive the message. The elements of visual language that make it up, always keeping in mind the influences it received from artistic movements, simultaneously attempt a correlation with each performance. This research will examine the relatio ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 9/2024)
DOI
10.12681/eadd/52288
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52288
ND
52288
Εναλλακτικός τίτλος
The visual language of the theater poster in Greece, in the period from 1950-2015: graphic trends as a channel of communication in the creation of theater posters
Συγγραφέας
Γιαννικόπουλος, Πολυχρόνης (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Θεάτρου
Εξεταστική επιτροπή
Ποταμιάνος Ιάκωβος
Καρακώστα Ευαγγελία
Καγγελάρη Δήμητρα
Μάντακα Χρύσα
Σταυρακοπούλου Άννα
Πεφάνης Γεώργιος
Κονομή Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Θέατρο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Εικαστικές τέχνες
Λέξεις-κλειδιά
Θέατρο; ΑΦΙΣΑ; Εικαστική γλώσσα; Γραφιστική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.